21 Disember 2010

aku bukan ustazah ~


*1 MALAYSIA?* semangat

suatu hari, aku di ctok..bercakap dengan sora yang kurang meyakin kan aku rasa. sangat malu. tapi~ dah nama kerja. gila.. mati2 tiba2 sik mok.sik mok mungkin disebabkan si misai tebal?  dan cadangan tarik diri  yang dikemukakan last minit di tentang sambil dicubit puan bos. hahahahaha. 

bukan pertama kali act. tapi lamak dah sik bercakap depan public. dibekal kan maikofon. oh tidak!. aku paling sik suka pakey mike. eee~ sebab aku akan dengar suara aku sendirik yang akan kuar dari speaker ya. oh tidak. aku terpaksa. malu aku buang dalam tong sampah. ramey, memang ramey~ lagik2 berhadapan dengan tuan pengarah somet tebal, takut!!

kelihatan, dua BABUN yang bernama tijah dan senah ketawa riang didepan aku. cdak 2 ya nang netak aku.
 ingin sekali aku tikam mikekopon rah cdak2. (macam polah konsert la pulak) perkara ya sering aku alammi kalau pegi2 kerja2 camtok. pengalaman untuk sebelum menjadi BOS mungkin. hahah~ or paling kurang YB.. dan semua rakan sekerja aku pun rasa benda nak sama.. semua.. 


kadang2 aku rasa macam molah lawak jak kat depan. cdak sengeh2 mengukir senyuman yg sik senonoh.
tapi, bukan. aku bercakap pasal saham di akhirat =) bukan senang mok bukak hati orang untuk beli produk sik nampak. gik2 melibatkab DUIT! all about money money~dan dari cya aku dapat detect muka banyak hutang, muka kedekut, muka jahil, muka dajal..muka banyak bini, muka bujang, muka dah kawen.......
 atau muka ikhlas kerana Allah. 



aku berceramah penuh semangat!!

tengok.. rame kan.. gik2 cdak pria2. adoh! 

lastly~aku bukan ustazah.. aku bukan malaikat.. dan aku bukan dajal bermata 2. hanya tauk sedikit apa yang torang sik tauk.. sekadar kongsi..=)

last gik.. rindu kak epa! rindu mok BULI ktk!!! cepat sembOh~



 p/ls: bersyukur apa yang ada. kita rasa kerja kita susah, dan kita rasa kita paling susah, tapi ada mahkluk yang lebih susah dari kita. 
SYUKUR
kita rasa sedeh sebab hilang kasut. tapi, ada orang lebih sedih lagik sebab hilang kaki....

Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...