31 Disember 2010

k


MEREPAK AWAL PAGI~

hai~ selamat pagi..  1st time update blog awal pagi  butak, kat ofis.. eh~ sik boleh juak padah alone. kelak ada penjahat dengar, mati aku. act ada gad bersama aku. orang tua. gagah la juak.. aku tok tengah tunggu mcD officemate aku mbak sik datang-datang. adoh~ mok bubur mcD.. aku lom serapan. plis2.. mok nak rah drive tru cya. sik mok bubur mcD kat paksen... lapar lapar lapar...


emmm..pa gambar mok kah o... k. 


aku kah gambar happy new year lah. cos. ku tangga semua blog kah gambar camtok. so, aku ekot la.tahun  depan, aku birthday hari ahad. yeye~ sik best. isgek gik, mun mok jadual solat untuk bahagian Zon 2,MIRI leh ambik kat ofis. dah ada dah... banyakkkkk~:>

*lapar*


30 Disember 2010

cerita saya sangat seram


ASSALAMUALAIKUM

hai~malam tok malam jumaat. banyak cerita hantu lam tb ya sedang berlangsung. seram la konon tek ter saka saka. nang ada. kinek tok sik minat glak tangga cerita hantu. 

hari tok hari khamis, esok jumaat. cuti~ yey! tapi sik. plis la... jangan ingatkan aku pasal ya. menimbulkan amarah aku jak. sehari2 sekda mud. oh tidak. benda ya mengusam kan wajah.
hari tok juak, sidak abang aku n famili balit. rumah jadi sunyi.
baibai babies.. lak ada tiket murah rm1 usu gi sane ok? hahaks 

*muka kusam*
bersama pamili tercinta cintun ^^,


hari tok, OT lagi.. yey~ aku patut hepi.. tapi aku terasa akibat kerja yang berpanjangan. yakni, keletihan, dan rasa mok dihinggapi demam. oh tidak! jangan lah demam. sangat sik seronok..:'(
esok mok minum aek badak sumbu banyak-banyak. sak demam sik jadi. malu la si demam mun sik jadi. kawan aku cakap juak minum aek halia pun ok, ewww~ rasa orang baruk pas beranak jak mok minum benda ya... kirim salam la.... 

OT hari tok, dihidang kan makan nyaman. (BERBAYAR) hahah. 
pizza hut, delivery, siyes nyaman. aku pun lupak apa nama pizza ya, lupak nak tanyak. order di 

1800-88-2525
menu boleh tengok kat SINI


siyes nang cepat sidak hantar, dalam masa 30 minit. panas lagik ya. 
kalau di bandingkan tunggu dalam pizza hut ya, nang lamak...... berbaloi kalau order soh sidak hantar. daripada main perasaan tunggu lamak gila babun di restoren nya.


dan  ditemani, minuman neskepe jenama 
BOSS

*suka minum jenama tok, dengan harapan jadi bos kelak*

malam OT ditemani gad yang gagah perkasa.
(sori sikda gambar, coz gad ya tunggu kat tanggak)

*minuman dan roti mok bagi pakcik gad, akan tetapi, pakcik gad jual mahal, sik maok*

dann


*uuuu...tok bukan aku, siyes. tok kawan ofisku... muka seakan-akan 
iras aku.fotostet*
sangat kusam

dan ditemani kaca mata, oh silap. plastik mata. sebab buat pakey plastik. kalau pakai kaca, senang pecah. sikmok. sangat sik suka pakey benda tok. huh. semadi lah si pemakai mengikut prosedur si pemakai kontek yakni "jangan memakai kontek lens lebih daripada 8 jam"


dan di saat jam pukul 8.30 malam, siap-siap mok balit. hujan. aduh. jantung dah berdegup kencang sebab akan drive tru sorang-sorang. kalau aku ada laki, mesti laki aku ambik kan. nasib hujan kecik-kecik. waima keci, jalan masih basah. sepanjang perjalanan yang makan masa 10 minit, terserempak dengan 2 buah kereta paking di tengah jalan, dan orang-orang yang sedang ambik peluang main hujan.exciddent rupa nya. jantung berdegup lagik. di radio, tengah mainkan lagu "takkan selamanya selingkuh itu indah" ia. memang sik indah.. kepala sedikit menjenguk.. ishh~ ya lah.. laju2 gik mbak time hujan. k. perjalanan diteruskan.
sampey rumah. selamat. ketibaan disambut dengan repakkan mak aku. hah~orang tua. 

anak mu balit dari mencari rezeki wahai bonda. 

ketidak selera makan menyelubungi diri. aku segera merendam mee segera. perisa tom yam


k. sekian. maaf mun cerita sikda langsung kisah seram cukup lah cerita ya hanya dalam kaca tv. 
selamat malam

29 Disember 2010

tak selamanya selingkuh itu indah..

hai... blog xda lagu gik. sik la angol torang dengar lagu nak "u a straw to my berry" ya jak... hihihihi
mun mok layan lagu ada gambar ngan muka, klik la ctok...
jum layan lagu tok lok. pastok bercerita... ;)



jum rompak (download) kat
SITOK

lagu yang aku karokey kan di ofis tek.. sangat cantek lagu bunyi nya.. dan sik da kenak mengenak ngan aku pun..weeee~layan... 
*siyes gue enggak pernah selingkuh*
dengan shiapa sich mau selingkuh?


^____*


baruk-baruk tek, Malaysia dah menang lawan Indonesia.. 2-1, Indonesia 2, Malaysia 1.... tahniah Malaysia. tapi pahal tahniah Malaysia? kan Indonesia menang tek? kawan aku cakap, nk first perlawanan dolok kira, tambah2... jadi Malaysia menang. hah. sik faham. ada juak main camya...boleh ker macam tu?  sekpa, walau apa pun, TAHNIAH MALAYSIA. tahniah RAJA GOPAL. 


ehemm.. tadik kan, aku receive shawl yang aku soping online. siyes cantek. aku suka. sik dinafikan setiap bulan, ada jk shawl aku beli, p, e... sik juak tiap bulan. da la 2 bulan sekali. dan aku mudah tertarik dengan shawl nak plek2.  aku beli tok, rm20 jk termasuk postage. siyes, puas hati jiwa dan raga.


tengok lah make OVER tok...;)

sebelum


selepas

reben puple main peranan di cya... ;)
ok.. mok ucap gud nite... esok OT lagi.. la la la.. kerja mesti ikhlas ok? ^^,

*suka kaler hijau*

27 Disember 2010

RODA-RODA KUALA LUMPUR












lastly
tol sik??
*hidup penuh warna warni*

26 Disember 2010

keputusan INDONESIA vs MALAYSIA



hai~ tadik aku kerja. balit kerja sangat letih o... tapi sangat best..kenyang orang miskin pastok.. ;)


di boulevard


di paksen




*k, ada gambar torang tok kmk kah lam blog* ^^,



hai~ di saat aku kerja...,
nyaman dak famili aku, mak, abg,kakak,abg ipa, kakak ipar,emal,qis,ikhwan,nurul gi piknik di bungai tek without aku.. aku lelah g kja.. balit cdak disambut aku dengan aek kola.. 
balit2 di hidang gik makanan nyaman aku masak. 
tangga jak gambar sidak tek... sampey ati soh aku tangga...sungguh sadis 
dan menyayat hati..... :P


 balit dari pantey bungai bekenu, lepak kat Marina Bay konon cdak tek




sidak sukaria. kalau aku ada. pasti aku pun berendam cya!


pantai bungai bekenu- wah wah wah... panggang ayam makcik?? 



wah wah wah.. makcik, jaga cucuk?



opss!! 18sx~ hahahah. cali. pa ndak polah emal ya, macam nak ngintey jak...;P




k.. macam biasa.. gambar aku. ;)


opsss! ter upload ;) mr pink.love u.sumpah sik carik lain =)

*sori entry sik da kaitan sebab aku dah dekat sejam pk tajuk apa*


25 Disember 2010

org nak gambar muka jak adalah org nak rasa kacak

merujuk tajuk di atas. ya kata kakak aku. memang bena. sebab orang macam ya adalah orang yang konpiden dengan diri, bangga, dan bersyukur. ia nya sesuatu perkara yang bagus, memang perlu di amalkan selalu. k contoh gambar rasa kacak

.dan ada juak bergmbr muka jk sebab sik mok sow badan sedikit gempal or kerink?. nang kreatif lah!


mun gambar rame2 camtok ok gik lah. gambar macam tok menunjukkan, cdak ada kawan, dan sangat hepi...time tok, time tadik. mekorang lepak sehari hari di paksen. dudok2.. tga olah, tga pesen orang. nang best.. bersih mata memandang.. 




sesi bergambar bersama heliza. (plis jgn muntah)
dan berteraskan web cam


n last, gambar lepak. gambar berunsurkan kekeluargaan.;) sangat keluarga... 




dan esok, lepak seharian di boleved pulak! c u there;) 



23 Disember 2010

TANDA-TANDA WANITA TERGODA

Dia Tidak Senang Duduk

Sesetengah wanita biasanya akan menunjukkan petanda awal yang tidak begitu jelas dan kemudian mengharapkan anda untuk mengambil alih peranan seterusnya. Jika anda berjaya mengesan petanda ini, hanya sedikit usaha mampu membuahkan hasil kerana 'pintu'nya telah terbuka unt...uk anda. Biasanya tanda-tanda awal ini ditunjukkan dengan berjalan mundar-mandir di belakang anda atau tidak sengaja terlanggar bahu sambil menjeling manja. Walaupun dia sekadar mengatakan 'Maaf!', itu adalah petanda yang perlu diberi tindakan segera.


Tunjuk Minat

Sewaktu berbicara dengannya, walaupun anda memperkatakan hal tidak munasabah, dia masih memberi komen membina. Setiap isu yang anda timbulkan mendapat sokongan daripadanya. Sama ada anda memang pandai berbicara atau dia menaruh minat mendalam terhadap anda. Lebih jelas lagi jika dia memainkan rambut sambil tersenyum manja setiap kali berbicara. Jika anda kurang yakin dengan maksud tersirat yang cuba disampaikan, dapatkan pandangan rakan yang ada bersama anda.


Anda Diperkenalkan Kepada Rakannya

Bermakna anda telah diterima masuk dalam kehidupannya. Salah satu sebab anda diperkenalkan adalah untuk memberitahu rakan-rakannya: 'Ini aku punya', dan satu lagi sebab ialah untuk mereka menilai diri anda. Jadi pastikan anda turut mengambil hati rakan-rakannya, namun jangan sampai dia cemburu.


Dia Menjual Dirinya

Jika percakapan atau gerak lakunya menunjukkan seperti dia sedang mempromosikan aset dan kelebihannya, bermakna anda sedang diberi petunjuk jelas olehnya. Secara tidak langsung dia ingin membuatkan anda terasa yang dirinya berbaloi untuk dimiliki.


Bersikap Terbuka

Biasanya wanita tidak akan mendedahkan terlalu banyak maklumat tentang peribadinya. Hanya jika dia betul-betul berminat dan percayakan anda barulah segalanya akan diceritakan. Anggaplah ia sebagai petunjuk utama tentang keinginannya, terutama jika perihal jenama pakaian dalamnya juga turut diceritakan. WOW!


Membayangi Anda

Bukan membayangi seperti mengatasi diri anda, tetapi menjadi seperti bayang-bayang anda. Ke mana sahaja anda pergi, pasti dia akan mengikuti anda. Dia juga menunjukkan minat mendalam terhadap percakapan anda walaupun tiada kena mengena dengan dirinya. Dia sebenarnya sedang lemas dengan keinginannya untuk mendampingi anda. Berikan dia ruang untuk menunjukkan kemahuannya agar tidak 'lemas' lagi.


Anda Diajak Ke Tempat Lain.

Dia ingin meluangkan masa yang lebih privasi bersama anda. Mungkin untuk berkenalan dengan lebih lanjut atau untuk meluahkan perasaanya terhadap anda. Kata-kata manis dan bicara anda bukan lagi soal utama baginya. Anda menjadi pilihan utama sebagai teman lelaki baginya.

 

credit: tok wan~

 

awww~ ;) selamat tergoda !!

22 Disember 2010

✿⊱perfect two ✿⊱




jum lagu sama2!! ;)

You can be the peanut butter to my jelly

You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain
And I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first date


You can be the hero
And I can be your side kick
You can be the tear
That I cry if we ever split
You can be the rain from the cloud when it's stormin'
Or u can be the sun when it shines in the mornin'


Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need


Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry



Cause you're the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two


We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two


You can be the prince and I can be your princess
You can be the sweet tooth I can be the dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the pages



You can be the vodka and I can be the chaser
You can be the pencil and I can be the paper



You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as were together


Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need


Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry


Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two


We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two


You know that I'll never doubt ya
And you know that I think about ya
And you know I can't live without ya


I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle


Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry


Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for u)
U take the both of us of us (of us)
And were the perfect two


Were the perfect two
Were the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two(yeah, yeah)




sedang cari "straw" untuk korek gigi pas makan :O 



sebab sik suka pakey 'kayu pencukil gigi"


^____*


Pelangi Mentari

21 Disember 2010

aku bukan ustazah ~


*1 MALAYSIA?* semangat

suatu hari, aku di ctok..bercakap dengan sora yang kurang meyakin kan aku rasa. sangat malu. tapi~ dah nama kerja. gila.. mati2 tiba2 sik mok.sik mok mungkin disebabkan si misai tebal?  dan cadangan tarik diri  yang dikemukakan last minit di tentang sambil dicubit puan bos. hahahahaha. 

bukan pertama kali act. tapi lamak dah sik bercakap depan public. dibekal kan maikofon. oh tidak!. aku paling sik suka pakey mike. eee~ sebab aku akan dengar suara aku sendirik yang akan kuar dari speaker ya. oh tidak. aku terpaksa. malu aku buang dalam tong sampah. ramey, memang ramey~ lagik2 berhadapan dengan tuan pengarah somet tebal, takut!!

kelihatan, dua BABUN yang bernama tijah dan senah ketawa riang didepan aku. cdak 2 ya nang netak aku.
 ingin sekali aku tikam mikekopon rah cdak2. (macam polah konsert la pulak) perkara ya sering aku alammi kalau pegi2 kerja2 camtok. pengalaman untuk sebelum menjadi BOS mungkin. hahah~ or paling kurang YB.. dan semua rakan sekerja aku pun rasa benda nak sama.. semua.. 


kadang2 aku rasa macam molah lawak jak kat depan. cdak sengeh2 mengukir senyuman yg sik senonoh.
tapi, bukan. aku bercakap pasal saham di akhirat =) bukan senang mok bukak hati orang untuk beli produk sik nampak. gik2 melibatkab DUIT! all about money money~dan dari cya aku dapat detect muka banyak hutang, muka kedekut, muka jahil, muka dajal..muka banyak bini, muka bujang, muka dah kawen.......
 atau muka ikhlas kerana Allah. 



aku berceramah penuh semangat!!

tengok.. rame kan.. gik2 cdak pria2. adoh! 

lastly~aku bukan ustazah.. aku bukan malaikat.. dan aku bukan dajal bermata 2. hanya tauk sedikit apa yang torang sik tauk.. sekadar kongsi..=)

last gik.. rindu kak epa! rindu mok BULI ktk!!! cepat sembOh~



 p/ls: bersyukur apa yang ada. kita rasa kerja kita susah, dan kita rasa kita paling susah, tapi ada mahkluk yang lebih susah dari kita. 
SYUKUR
kita rasa sedeh sebab hilang kasut. tapi, ada orang lebih sedih lagik sebab hilang kaki....

20 Disember 2010

tips hindari penyakit agar dapat berfesbuk 24 jam!

hai~ dah abis juak cta galang tek... Alhamdulillah.. abis juak akhir nya.. dari Qis  bruk lahir, smpe nya dah dara, abis juak akhirnya~  tapi sedikit mintak puji jak cerita ya. bencik aku~ ending yang boleh diramal oleh biak tadika..

apa aku mok cerita o.. kawan aku cakap, mun nak update blog, update lah pasal isu semasa... tapi aku rasa isu semasa ya banyak nak pasal poret2 hal orang jak. malas. lak kenyang makan daging sedara sendiri..n aku.   (macam kenal jak ayat)

tapi, bagi aku, better kongsi perkara berguna lah ngan kawan-kawan.. aku pernah terbca sigek artikel tok, yakni

TIPS MENGHINDARI PENYAKIT




MENERANGKAN PENGLIHATAN

Perkara yang boleh menerangkan pandangan dan menyejukkan hati iaitu melihat pada warna hijau, melihat air yang mengalir, melihat orang/barang. yang disayangi dan melihat buah (dedaun). Perkara yang boleh menggelapkan pandangan iaitu berjalan tanpa alas (berkaki ayam), menyambut waktu pagi dengan wajah murka (masam), banyak menangis dan banyak membaca tulisan yang kecil-kecil.



PENYEBAB WAJAH BERSINAR

Perkara yang boleh menyebabkan wajah kelihatan kering (hilang cahaya) iaitu berdusta, tidak mempunyai perasaan malu, banyak bertanya tanpa ilmu dan banyak berbuat dosa. Perkara yang boleh menyebabkan wajah bersinar iaitu menjaga maruah, jujur, dermawan dan takwa.



PERASAAN BENCI

Perkara yang menyebabkan perasaan benci iaitu sombong, dengki, berdusta dan suka mengadu domba.



PERKARA YANG MENDATANGKAN DAN MENYEKAT REZEKI

Perkara yang boleh menyebabkan datangnya rezeki iaitu Qiyamullail (beribadah di waktu malam selepas tidur), banyak membaca istighfar di waktu sahur (masa sebelum masuk waktu subuh), bersedekah dan berzikir di waktu pagi dan petang. Perkara yang menyebabkan rezeki tersekat iaitu tidur di waktu pagi, sedikit mengerjakan sembahyang, malas dan khianat. 



KEFAHAMAN DAN INGATAN

Perkara yang boleh menyebabkan rosaknya ingatan dan kefahaman iaitu sentiasa makan buah yang masam, tidur pada tengkuk (belakang kepala), hati sedih dan fikiran runsing. Perkara yang menyebabkan bertambahnya
daya ingatan dan kefahaman iaitu kegembiraan hati, sedikit makan dan sedikit minum, mengawal makanan dengan sesuatu yang manis dan berlemak serta mengurangkan kelebihan yang memberatkan badan.


Petikan dari buku Cara Rasulullah S. A. W. mengelak dan menyembuhkan penyakit.


credit: tok wan 
suka baca perkongsian ilmu dari tok wan tok. thanks tok wan..;)


posing lok!;) time be pegi taklimat. kenak konpident! dan cam besa. tmpt kegeraman berposing.lam keta... hihii.salam





sinopsis sinetron bukan diriku (ganti cerita CINTA KIRANA)

Sinopsis Bukan Diriku

Ryo dn Ayla, adalah sepasang kekasih yang bekerja di sebuah perusahaan advertising. Ryo seorang workaholic, dia sangat susah menunjukkan perasaannya, bahkanpada Ayla sekalipun. Karena sifatnya inilah, Ayla, tidak pernah tahu, bagaimana perasaan Ryo yang sebenarnya. Ayla selalu mengira, Ryo tidakbegitu mencintai dia. Semenjak mereka menjadi pasangan, Ryo belum pernah mengucapkan kata-kata cinta pada Ayla. Ryo bahkan kerap kali  melupakan janjinya dengan Ayla.

Kesal dengan sikap Ryo, Ayla memutuskan hubungan dengan Ryo. Namun Ryo sangat mencintai Ayla. Ia berusaha untuk berbaik semula dengan Ayla.
Di hari ulang tahun Ayla, Ryo menunaikan janjinya pada Ayla. Ayla  sebenarnya tak mau datang, namun Marina, teman sepejabat Ayla,  memberitahu bahwa Ryo menyiapkan hadiah istimewa untuknya. Ryo  menyiapkan cincin yang dia beli bersama Marina.
Ayla terkejut dan  terus  pergi ke tempat Ryo menunggunya.
Ketika Ayla akan menyeberang jalan, sebuah kereta  muncul dan hampir melanggar Ayla. Ryo berlari mendapatkan Ayla. Ayla selamat, tapi Ryo telah meninggal dunia akibat kemalangan tu.
Tapi cerita tidak berakhir begitu saja. Ryo masih sangat mencintaiAyla dan tak mahu meninggalkan Ayla. Ryo akhirnya masuk ke dalam badan Ariel, orang yang sudah melanggarnya. Ariel orang yang sangat  sabar dan tekun, dan rela melakukan apa saja, untuk kepentingannya. Ariel ialah  anak bos  tempat Ryo bekerja.
Ryo yang sudah berada dalan badan Ariel. berusaha mendekati Ayla,tapi Ayla terus menolak kehadirannya karena Ayla sangat membenci Ariel.
Masalahpun semakin banyak menghalang Ryo. Kehidupan Ariel yang liar membuatkan  kesulitan demi kesulitan terpaksa dilalui Ryo. Kematian  seorang pemuda bernama Anton, perniagaan dihancurkan oleh Ariel dan  hubungan sulitnya dengan Marina adalah beberapa masalah kecil yang  membuat Ryo jadi bimbang.
Ryo juga harus menghadapi kenyataan, kerana Ariel sudah mempunyai  seorang tunang, Livi, anak pemilik perniagaan  di bawah perniagaan  milik orang tua Ariel.
Ryo tidak mampu memberitahu kepada Ayla, yang dia adalah Ryo, jika  dia beritahu jugak hal sebenar, dia akan kembali meninggal dunia , dan sampai bila pun, dia tidak akan dapat  menyatakan rasa cintanya pada  Ayla. Menjadi Ariel, adalah pilihan terbaik, karna Ryo dapat terus  berada disisi Ayla, namun disisi lain, Ryo juga tidak bisa menerima  kenyataan, jika Ayla akan melupakan Ryo yang sebenarnya.

Bagaimana kesudahan  cerita ini? Apakah Ryo yang sudah menjadi  Ariel, bisa merebut hati Ayla?

shiowww~ ya lah cta nya tek...menarikkkkk!! selamat menonton;)

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...