27 Februari 2010

SELIPAR YANG HILANG

ape kes???? pelangi teringat kat sebuah cerita, semasa pelangi hadiri sebuah forum semasa sambutan Maulidur Rasul yang lepas. Ustad tu cite...



ada la sorang budak ni, selepas solat kat surau tu, dia cari-cari selipar, cari punye cari..cari-cari...cari..cari...cari.. tak jumpe2... kat luar surau tu ade la sekumpulan budak duduk lepak-lepak dan bermain main... ape lagi hamba Allah yang kehilangan selipar ni cakap la kuat-kuat..

"kepada sapa2 yang curik selipar aku, kalau tak hantar balik, aku akan buat macam atuk aku pernah buat!!" dengan nada yang marah tu...isshh..serammm...

semua budak kat surau tu diam lah.. dan ade la sorang budak ni muncul dengan sepasang selipar yang dipercayai selipar hamba Allah yang hilang tu dan meletakkan selipar tu kat tangga surau..dan hamba Allah tu tersenyum dengan tindakkan berani PENJAHAT tu.. dan penjahat tu pun tanye...

" abang, kalau saya tak bagi balik selipar ni, abg buat ape seperti atuk abg buat..??"

hamba Allah tu pun jawab..
" abang akan balik JALAN KAKI la ke rumah.. atuk abg buat cammtu..."

teeetttttttttttttttttttttttttt...

hahaha.cerita tu buat pelangi geli hati. dan teringat sebuah kesah benar malam be4 ceramah tu, ade aktiviti anjuran company pelangi, salah sorang staf pelangi kehilangan selipar.hahha.sungguh kasihan dan menggelikan hati pelangi. balik jalan kaki u...haha...tu la org cakap, niat tak ikhlas nk pergi masjid tu, camtu lah jadi nye... sungguh kejam pencurik selipar itu.

dannnnnn!!!!

kesah ini pernah terjadi kepada pelangi, semasa bulan ramadhan dolu-dolu..ishh..sungguh menyakitkan hati. selipar pelangi pun pernah hilang! bukan tak ikhlas nk pergi masjid, tapi pencurik tu JAHAT dan KEJAM.. ape lagi, pelangi balek jalan kaki lah..ishhh... sungguh tragik betul kejadian itu.dan semenjak tu, pelangi tak pergi lagi ke tempat kejadian..uhuhuhu.alahai...selipar jepun pun nk curik ke???


p/s: pencurik, jgn curi selipar lagi!!! dan cara terbaik supaya selipar tak hilang, simpan dalam plastik, dan bawak masok dlm masjid.. ekekekeke..peace no HILANG SELIPAR!!!!!!






3 ulasan:

iQBaL HaSBuLLaH berkata...

just nk bertanya..
kenapa bila kejadian 2 terjadi dekat kawan sekerja,boleh kata dia xikhlas pegi masjid??

"salah sorang staf pelangi kehilangan selipar.hahha.sungguh kasihan dan menggelikan hati pelangi. balik jalan kaki u...haha...tu la org cakap, niat tak ikhlas nk pergi masjid tu, camtu lah jadi nye..."

tapi bila jadi dekat diri sendiri,kata penjahat 2 yang kejam plak???

"selipar pelangi pun pernah hilang! bukan tak ikhlas nk pergi masjid, tapi pencurik tu JAHAT dan KEJAM.."

keikhlasan diri sendiri hanya Allah yang tahu,yang penting kita buat dari dalam hati bukan terpaksa..

mintak maaf kalau terasa

pelangi mentari berkata...

ALA..SERIUS NYER ABG NI... GURAU2 JER NIH..HEHEHE..

KaorU IchibaNa berkata...

eish2...lain kali kena kunci macam kunci basikal je seliparrr tu yer??

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...