1 Jun 2011

cuti? jum pegi tempat nak rasa best.. (langsung sik menarik punya tajuk)

assalammualaikum
hai apa kabar kitak orang semua? 
panas kan masa tok.
sila minum aer suam banyak agar bibir dan tekak sik merekah
ermmm.. juga baik untuk kesihatan juak lah

1 jun 2011
selamat hari bergawai semua.


gawai sale
terbeli selipar comel untuk Qis..cute sik? ;)adiah bday...

*abaikan parut di tangan, dan fokus kepada seliper pink itu*



kaki siapa? 
cantek seliper?
baru? oh tidak. adakah aku juak ter beli selipar ya?
mungkin sebab teguran public yang tengok aku pakey selipar jepon jak2. gi kerja pun pakey ya.

dan hampir terbuang selipar yang lamak yang dah berjasa ngan aku.dan hampir selongkar tong sampah untuk ambik balit. hahaha.
lucu
malas nak cerita panjang2



okeh. 
lamak cuti oh?

bercakap pasal cuti. kadang2 aku sik suka cuti, sebab sekda pa mok polah.
tapi kadang2 aku suka, sebab boleh bangun aher2 dan lepas ya sakit palak
padan muka aku

kalau cuti2 camtok, biasa lah, petang ya mesti mok kayo2. mbak mak dan anak-anak  pergi jenjalan. maklum lah, kesian lah cdak dah seminggu-minggu duduk rumah jak, mok juak berjalan.

habis dah tempat di miri tok aku jelajah dari minggu ke minggu. tapi tempat paling simple dan aku suka pegi, ialah CITY FAN a.k.a TAMAN KIPAS
sebab apa, sebab tempat tok senang mok pegi. tengah2 antara area rumah aku dan pasar. paking pun ok. dekat.. cantek, sesuai untuk joging. 



tok kat tempat pijak2 batu.. bagus buang angin dalam badan
u yeah~



sengaja... ngegeh. tidak dinapikan lagi, area cityfan tok memang cantek k bergambar


ngan Qis.. 
okeh. perasan sik beg ya mala jak masok gambar? 
err... plis mok beg baru sempena bday aku kelak.
hahahaha


cdak mak aku tengah beri sedekah ngan cdak ikan
emal padah, cdak ikan ya mala "kobek-kobek"


selain joging, termenung, bergambar, deting, kat cityfan tok juak leh polah ektiviti berik makan ikan

beli makanan ikan kat toilet cya, RM2 sebungkus. kalau mok jimat lagik, mbak roti paun dari rumah, berik ikan makan. maok jak cdak ikan ya.. makanan selain ya, emmm.. keropok twistis pun cdak suka oii..



emal ngan nenek nya
kacak na duduk



para ikan akan timbul berebut makanan macam tok. 
sambil kobek mengobek

besar2 ikan wooo~





okeh. nya mok juak



sik perlu polah muka kiut cmya kalau dah kiut
errr?



heran... orang bujang sebelah ya tegor mak aku. macam lah kenal. eeew


 selain tempat cam city fan ya, mok cerita kalik lah.. tempat-tempat lain yang aku selalu pergi dar minggu ke minggu


LUAK ESPLANDE




 tapi kalau orang yang berniat pergi mok cuci mata terutamanya remaja, aku suggest pergi ke Luak Esplande jak torang. kat cya memang tempat korang. cuci benar2 mata cya. aku kadang-kadang ada juak pergi cya. sekali sekala..sik suka glak gi cya. dah lah jauhhh... jauuhh gik yaa... 
pasya.. susah carik paking.. mun awal, ok juak. senang~ 
oh ya. tempat senang melayangkan layang juak. hihihih. best giler main layang2 kat ctok. kat cya area toilet ya, ada jual. macam2 jenis lelayang. jangan risau. 

MARINA BAY

*aku google*

memang cantek kat ctok.. ada kapal-kapal, macam kat luar negara, setakat tok sik bayar masok cya. sik tauk lah kelak2. harap sik. makin bertambah cantek tempat ya. sebab cdak akan polah muara ka pa sepanjang jalan ke cya. best kat cya. aktiviti yang sesuai, biasa lah tempat cantek sesuai pakey bergambar, k deting pun ok lah.. damai jak. senang untuk memikirkan masalah perhubungan dan merancang perkahwinan.
yer deh.


TANJUNG LUBANG

(reunion SMKAM  2 tahun yang lepas)

okeh. jarang aku pegi ctok. mungkin sebab kes-kes ngeri yang terjadi setiap tahun
jangan mandik kat ctok. bahaya.. sebab dengar2 cerita setiap tahun ada jak nyawa kenak tarit. 
tapi serius, memang ada.. ngeriii.....
aktiviti sesuai, time malam2 boleh lah  makan sea food kat ctok. nang femes kalau sebut pasal siput2.
kalau mok polah panggang memanggang... boleh lahh... 

tapi pastikan bawak dawai pemanggang sendiri.
kalau mok polah reunion, memang pilihan yang tepat kat ctok. sebab banyak pokok2, sik berapa panas. sesuai untuk bercerita kesah2 lama zaman sekolah dan KLMJ.. kenangan lalu mengusik jiwa~


GRAND OIL LADY 

(ala... kenak la anak buah aku semua comel2 tok?)
=P

tempat minyak pertama kali di temui tok tauk sik??
tempat tok ok lah kalau bawak orang yang baruk2 datang ke miri. terletak di atas bukit.
amaran, hati2 menaiki bukit. tekan minyak kuat2 jika mahu selamat.

orang cakap, kalau mok tengok seluruh bandar MIRI, kat ctok lah tempat nya. 

aktiviti sesuai: tenangkan pikiran kepada yang baru lepas putus cinta, dan boleh terjun kalik kalau maok
selain ya ada muzium petronas. sik ku tauk pa dalam ya. sik pernah mok masok. boleh lah masok untuk tambahkan pengetahuan. 



MUARA PULAU MELAYU


kalau sebut muara, pasti.. tempat orang gila ngail ikan. ctok lah tempat nya
tapi.. sik kurang juak lah tempat lembah maksiat.. heheh. cek2 jak lah lam kereta, lam semak samun cya... ada jak lahhhhhh...
tempat nya nang cantek... sesuai juak pakey tenangkan pikiran, termenung sambil memancing..tempat tok jarang orang tauk, tapi serius cantek cya, i suka...



GUA NIAH

(trip setahun yang lepas agaknya?)

ya jauh.......
saja sengaja. mok imbas kenangan konon
sekali pergi, pasti sik mok gik.
tempat jauh dari bandar tok sik sesuai pergi tiap minggu. sesuai untuk orang yang lasak. menjelajah gua-gua dan hati2 kepada tahi2 kelawar dan burung
mesti mok pegi ramey2 baruk best..kalau pegi ngan kapel kompom lain jadi..err




ok. sekian sahaja aku sebagai pemandu pelancong torang
banyak gik lah tempa best. memandangkan aku dah lapar.. so, aku berhenti cukup di sini

assalammualaikum
salam kerinduan buat yang membaca
^_*



still single tapi not available
(chidish sungguh word ya.. budak2 yang baru2 angkat dara salu guna word ya. eww.. plis lahh)
bai~



PELANGI: luangkan masa bersama keluarga selagi ada kesempatan~ 




Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...