26 Jun 2011

bangga jadi suhana md nor ;)

assalammualaikum
26 jun 2011
alhamdulillah aku hidup juak sampey kinek tok, mungkin juak atas doa2 kalian tahun lepas, nak doa "semoga panjang umur" ya? terima kasih kawan. Syukur ya Allah sebabb aku dapat menikmati dunia sampey kinek tok, dapat merasa main fesbuk, setiap masa dan ketika dapat kawan baru, dapat makan kek, dapat minum nescafe..

bangun pagi2.. 9. am .aku dikejut kan oleh satu panggilan telefon.. nombor asing. oh. sepa lah yang gentleman glak tepon pagi2 tok, mok wish birthday aku lah ya... dengan bangun tidur, biasa lah, sora lemah2, manjak, sora stim kata kawan ku tek..

PM: hello... 
OT: helo, assalamualaikumm... 
PM: waalaikumusalammm.. (eh, lain upa sora, tua2 jak upa)
OT: tok suhana binti md nor kah? keja B****** ?
PM: aok.. (okeh, aku dah agak dah.... memang pasal kerja!  macam *&^&*! ) 
OT: kmk Haji bla bla bla, dari masjid lamak miri, nak amil bla bla bla bla bla bla bla....................

(PM: helo pakcik, tok hari minggu, sik kerja. kmk bruk bangun tido. dah lah hari tok bday kmk.. pagi2 dah terguris perasaan.. hahahaha)

tapi ku rasa lucu lah... bak kata kawan aku, at lis, berbunyik juak tepon aku.. jadi lah... makaseh bos, sebab berik nombor tepon aku dengan semua orang tua (OT) di miri tok :) kadang2 best juak layan kerenah orang tua tok.. 



di usia yang sik juak melampo tok, banyak gik ku rasa perkara-perkara yang kebudak budakan yang melanda dirik aku. antara nya:

muka macam budak derjah 6 kan?

- takut tidur dalam gelap
-sik pat tido kalau bantal busuk 2 igek ya sekda
- mun traveling, even toilet tepi katil, mesti mok diteman leh rumate (terpengaruh cita tb)
- part posa, mun posa mesti merungut-rungut macam biak kecik. ala.. posa.. makin kurus lah aku. oh dasar budak!
-mulut kadang sik pat dikawal dari menyebut perkara sik bagus. oh Allah.. bersihkan hatiku. 
-suka paksa orang polah sesuatu sik munasarawak. cth: "kak epa, like status kmk lok! bencik na eh sikda orang like" haha. sungguh budak
-suka kelaie ngan biak kecik. expecially emal! dan anak jiran.
-sik pandey masak mee goreng. apa pirah (biak pektikel) pandey?
- suara aku. yes my voice, sik pandey berubah mengikut umur, still macam sora budak tadika!
- perangei aku. ok. sik perlu huraikan. torang pun dah tauk.
-sik da gerek. okeh. sik tauk ya ciri2 kebudak budakan aku or ciri2 ketua an aku? biak form 3 gik dah ada gerek! ku setereka muka ya klak! kau tek kacak ada gerek???? ahahaha.


sehari ku rasakan seperti seorang selebriti dan artis, sebab semua orang view wall kita dan tulis sumthing~ dan no wonder cdak artis sik reply komen orang, sebab banyak. tapi aku reply sbb aku bukan artis, tapi rasa dirik artis. kau ada?? hahah. dan hari tok ialah hari semua orang doakan kita..even orang ya PLASTIK. sik suka dengan kita, tapi wish dan doakan kita. kita akan rasa dirik kita mok cakap,

" terasa diriku begitu berharga"

dan hari tok juak kita akan bertegur sapa dengan orang yang sik pernah kita tegur even ada dalam satu fb, dan kawan fb.macam pengilan jak..  itulah hari kita, ulang tahun hari kita dijadikan. memang lain dari yang lain.

UCAPAN

terima kasih kepada semua kawan2 aku, kawan fb, kawa sekolah, kawan pejabat.. semua lah di atas ucapan yang sweet ya.. sik kesah lah. ucapan skema macam:

"HB!"
"MGBU"
"EPI BDAY"
"TUA" - tok ucapan paling unik
 dll

ada juak lah ucapan paling sik berapa, "cepat2 gik kawen!" 
eh helo? kau ingat aku sedang menyambut hari jadi aku yang ke 30 ka? saya maseh muda dan bergetah ok! hahahaha. 

hadiah sekda, sekpa lah.. tapi, ingat!!! hahaha. kepak dah pergelengan tangan aku reply ucapan torang semua. aku eply sepanjang panjang yang boleh. ya lah kan, sik kan lah orang doakan kita, kita jawap just TQ! okeh.. bukan selalu kan.. apa lah salah nya taip pjg ckit.. dan last nya aku mesti ucap, 

JAZAKUMULLAHU KHAIRAN KASIRA

Jazakallahu - balasan Allah untuk kamu

khairan - dengan kebaikan
kathira -yang banyak

"moga2 Allah membalasmu dgn kebaikan yang banyak" insya Allah

selalu kita dengar orang ucap, terima kasih, thank you, thanks, syukron, makseh,, dll, apa lah salah nya kita tukar jadi, JAZAKALLAHU KHAIRAN KASIRA- utk lelaki dan JAZAKILLAHU KHAIRAN KASIRA- utk perempuan. kan lebih best.

saja kongsi ilmu. ne tauk torang heran tengok aku tiba2 mintak puji berbahasa arab.


IMPIANKU

menjelang umur 24 tahun, leh tengok apa yang dah aku kecapi. alhamdulillah.. ada impian aku tercapai dan ada yang belum. impian aku biarlah rahsia. insyaallah dalam 2 tahun lagik, semua nya akan berubah amin

BERUBAH JADI LEBIH BAIK

okeh.. sik perlu pakey purdah kau mok jadi bait.. 


kebaikkan dan akhlak adalah bermula dari hati. seketul daging (hati) ya lah penentu kepada siapa kita. hati ibarat raja, jika raja sakit, maka rakyat pasti berduka cita. (oh, aku boleh nampak kedewasaan aku terserlah)

CINTA

aku rasa aku cukup dewasa kalau cakap pasal cinta. tapi aku rasa stupid cakap pasal tok. sebab cali. hahaha. k bai. doa aku, Ya Allah, kau benar nya jodoh ku, dekat kan lah. dan jika tidak jauhkan lah agar hati ini tidak disakiti. ya Allah, jauhkan hamba mu ini dengan buaya-buaya yang makan gula batu manis dan berkata2 manis. sesungguhnya hati ini lemah ya Allah.. amin ya rabalalaminn....

LASTLY

aku bangga jadi diri sendirik, waima orang salu cakap aku ekot heliza. hahaha. bukan aku cakap. terima kasih sik terhingga buat mak aku yang mengandungkan aku 9 bulan mbak gik perut besar2, beranak gik, membesarkan aku gik... sampey aku jadi manusia kinek tok. makaseh babuk!! love u dem much much much!!  n aku ulang, 


BANGGA JADI SUHANA BINTI MD NOR :)!!! 


tok baru rupa orang umur 24 tahun!
okeh. tumpu kan perhatian kepada si biru. yang belakang hanya pelakon tambahan
ucapan buat kak epa: you are my blusher for my cheek ;) 
hahaha. (blusher ktk kat kmk)




PELANGI: terima kasih sekali lagi kawan, sebab jadi warna dalam pelangi kehidupan su. tanpa warna, pelangi sik kan jadi cantek.. :D

Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...