26 Mei 2011

bermonolog sendiri~

Jujur aku rindu kamu, wahai jodohku..


Tapi saat ini belum saatnya untuk kita bertemu, bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang, dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi saban waktu.



*iklan jap*

_______________________________________________________________

assalammualaikum


Alhamdulillah, Puji dan syukur kepada Allah SWT dan selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW~

dan sedekah kan AL-FATIHAH kepada yang telah "pergi".. setiap kita pasti akan pergi, cepat atau lambat adalah terpulang~kita yang hidup tok, teruskan kehidupan.. aku pernah kehilangan orang yang tersayang 7 dan 8 tahun lepas.sik sempat mok balas jasa...  aku redha..:'). so, buat apa lah yang terbaik selagi ada.. 


apa kabar hari torang rtok? apa yang dah dicapai torang rtok? sik kan lah hanya berjaya download cerita movie hindustan sampey 2 igek ya adalah sesuatu yang membanggakan? 


sekadar hiasan: parut di tangan menjadi ingatan, yang menghasilkan masakan ayam masak madu;)



semak balit... ingat balit. ada sik polah dosa.. ada sik polah salah dengan orang...ada sik kita membangga kan orang yang kita kasihi.. ada sik kebaikan yang kita polah, yang akan orang ingat. usia mengejar dan mengajar kita. 

kadang-kadang kita tengok, orang yang seusia kita dah melebihi kita. gaji dah sampey 10 ribu sebulan, derma rumah anak yatim tiap-tiap bulan dah, dah ada kereta mewah, rumah mewah, pakey spek hitam. seusia kita. kita apa yang ada? hanyalah sebuah laptop yang usang. 

tapi, hakikatnya, apabila kita benar-benar mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga datang bersama masalah.


tapi, bila difikir balit, kadang-kadang, kita tengok orang ya best eh pakey keta besar, p mok tauk, orang ya akan bayar insurans lebeh banyak, lebih banyak kos-kos yang perlu.

sama juak kalau kita suka tengok orang cantek. wow.. cantek na juak perempuan ya..kan  best jadi cam nya. padahal, susah jadi orang cantek, kadang orang takut mok dekat, sik laku. kadang orang selalu dengki mendengki sampey kan sanggup polah sihir menyihir. kadang2, mok jadi cantek ambik kos yang banyak dan pepatah rela sakit asal jadi cantek. 


sama juak kalau jeles la tengok orang kapel.. sweet glak2.. mok juak.. p mok tauk, kajian menunjukkan orang yang berkapel ya mempunyai tekanan perasaan yang lebih berbanding orang yang sik kapel. dan menghampiri benda sik sepatutnya. aku heran juak tengok orang tuka2 kapel tok. kedak tuka channel tv jak. pa rasa? rasa ingin mencuba. haissh. sik pandey lah.. kalau part breakup ya, malu?tapi mereka lebih berpengalaman... errrr? or orang yang sik da kaple ya sik laku.padan muka. nganok orang gik. bagi malu jak. ada juak spekulasi mengatakan orang yang lom kawen2 lom kaple ya gay dan les..sungguh kejam. asal sik kawen dituduh camya..kesian.




cakap pasal kawen tok, tengah tahun, biasa lah.. time orang kawen. gik2 time cuti sekolah. banyak terima jemputan. kadang2 kita sik suka dapat kad jemputan kawen. bukan sebab adanya lagu tenda biru.tetapi, terasa diri ini sik laku dan usia meningkat. jeles dan dengki melanda..tapi kalau orang sik jemput kecik hati la pulekk... hahaha.dan kadang2, kad jemputan ya adalah dari orang yang kita pernah rindu. sungguh *&^%##%*(**&^%$%^&. kesian..


dan nak padah...

bukan semua benda yang torang pk bahagia ya akan membahagiakan.. kan?


bak kata aku tek, usia mengejar kita.. esok 27 Mei.~ hari jadi baby Qistina yang ke setahun.. cepat masa berlalu.. aku masih ingat, setahun lepas, 2, 3 kali aku hantar mak nya ke hospital, sik juak beranak-beranak. ya susah na mok keluar. cek in hospital sekali, p sik beranak. malu jak. balit gik ke rumah.. dan tanggal 27 hb mei 2010, bru la keluar..Alhamdulillah.. 

comey dah baby girl tok.... dolok time lahir sik glak. ihihihih
suka cium nya. best cium baby.. muahhhhhhh :*


tengah pk mok berik apa... apa.. apa.... alahh.. budak2.. berik apa pun sik juak tauk pa2... p biasa budak berik baju jak. lamak dah ushar-ushar lam online ya baju budak. tapi semua macam besar jak.ada yang habis. errr.... mok baju budak yang unik dan comel. sik mok yang biasa2 jak.akan cari

cakap pasal hadiah birthday tok, aku suka berik hadiah dengan orang. ala....ikut sunah Rasulullah.. 

Sabda Nabi SAW:



Maksudnya;

"Berilah hadiah sesama kamu, pasti kamu akan berkasih sayang."


nya suka juak berik hadiah. aku lebih suka berik hadiah yang unik, dan akan diingati. apa lah guna berik benda mahal-mahal. simple dan bermakna. lebih-lebih bermakna kalau hadiah ya dari handmade sendiri. orang cakap, hadiah ya sebagai pelembut hati. perasaan kita akan jadi gembira kalau orang yang menerima ya suka. terus terang aku pernah berik orang hadiah bunga, boxer, buku agama, baju tidur, pin baju buatan sendiri, stokin, gelang, baju. semua ya sik da maksud apa2.. kawan kan.. kawan ingat kawan. ya pun kalau cdak mintak. kalau sik mintak. sori lah, aku akan lupak.


sepa-sepa mok tekel orang, berik la hadiah..hadiah adalah pendamai jiwa dan pengikat kasih. ceywaahh.

ehemmm... sik lamak gik JUN.. ready2 lah hadiah keh.. aku awal-awal dah remind kawan2 ofis..

"kak J~ kmk tok macam sekda jak beg k kah dak popo,lips  tok, kelak bday kmk ktk berik ya lah..."

"kak e~ emm.. kacak bah shawl kat boleved area cindy cya, setayel.. lain dari lain... kumpul duit aaa... " peringatan penuh makna.

kalau hadiah dari ofis pulak, aku mok beg.. ha.. beg.. k? sik mok mala tudung tudung tudung tudungg...sebab tudung kmk banyak udah. ada yang dah jadi lapit meja dah tok. padah ngan BOS. ihihihihihihih

k lah. 9.25 pm dah. ala... sik sempat dah mok tengok cerita hindustan yang baru ku download tek.. k lah.. entry rojak. pa ndak ka benda ku cerita ya. bai. selamat hari jumaat.

*ustaz limpas*

"jap lok... ambik gambar kmk lok eh.. ngantok bah kmk..."

"adeehh"....-ustaz





2 ulasan:

Mama Melissa berkata...

sekali imbas, muka kita macam Heliza AF ya...

pelangi mentari berkata...

aihh~ ada gik... xda lah sis~;)

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...