4 Mei 2011

pasal FB~ dan plis.. jangan perasan wajah secomel H*****!

tempat melepak
tempat kelai
tempat merapu
tempat meluahkan perasaan
tempat cari kawan/jodoh/musuh
tempat menjana pendapatan
tempat promosi diri/barang
tempat buang masa
tempat isi masa lapang
tempat mendapatkan nasihat
tempat yang ada kritik terhebat
tempat yang ada pakar motivasi free
tempat bergosip
tempat membuat lawak
tempat k tetak

dan lain-lain...............................


kalau cakap pasal facebook. semua tauk. tengok lah, kalau bukak computer/laptop, perkara pertama akan taip kat browser

"FACE.....
            FaceBOOK"



sampey kan, bos suruh bukak sistem, jari ya tang ada pateh glak terbukak FACE....... alamak! kantoi dah ya.. kan dah block??!! (kisah benar) hahaha

banyak perkara aku mok huraikan.


KAWAN FB


kadang-kadang  orang add orang suka suki jakkkkk... asal cantek, add... asal bergaya add... asal laki pakey kot sikit add... pakey nambah kawan kunon tek. tapi org yang di add nya belum tentu aprovee~ aku tengah polah kajian lah, servay...(perempuan) apa kriteria seseorang ya kalau mok aproove rekues fren. so, mostly cakap... sidak akan tengok perkerjaan orang, dan kerja cne, lepas ya, baruk muka. aku tanyak la,

 why??

orang ya jawab.. "ne tauk orang ya jadi jodoh kita, ada juak masa depan ckit... " *tetak*
"mok ktk berkawan ngan orang sik senonoh??" ujar nya lagik...


aku pun tersentak... ohh.. benar juak.. di cya aku belajar sesuatu.. hahahahaha
so, rakan lelaki sekalian, sila letak tempat kerja kat info ya kalau mok "memancing"

selain ya, ada juak padah, be4 approve orang, sidak tengok MUTUAL FRIEND. ya nang musti... ne la tauk kalau2 kawan lamak, sekolah lamak yang kita sik kenal. al maklum lahh.. muka dah bujang dara semua.

kalau aku lah, aku tengok 2-2 di atas. muka wajah sik penting uollss~
penting juak kalau mok aprove orang ya. tang ada kawan plek2, ya aku malas. sekali bikin plek ya, memang aku singkirkan. padan muka.

kalau lelaki, ofcos cdak aprove jak mun perempuan add kan? asal cantekk kata cdak kan..tengok jak profile pic cantek ckit.. alo lo lo...~ addddd! benci tau~ cari jodoh kunon..mun jak dapat. biasa orang cantek ada orang punya lohhh....

selain ya, ada juak add suka suki sebab untuk menjana pendapatan. ha, pat tok, aku dapat terimak. ok lah ya, guna fb sebagai melebarkan sayap. aku tabik lahhh.... kalau aku, orang add ya, jual tudung ka kontek lens ka... opcos aku aprove tanpa buang masa lagik. sebab aku suka cuci mataa. biasa mpuan, bernafsu ckit part yaa~


dan paling PENTING~ 
sik sesuai kalau kawan kita dalam FB ya adalah kalangan ahli keluarga, saudara mara, rakan sepejabat, dan maybe ur partner? 
sangat tidak sesuai.... sebab apa, kalau ada benda sik puas hati (biasa manusia tok) or apa2, mesti kita gatal tangan mok luahkan dalam fb~ alahai....

STATUS FB~


aha.. part tok lah, kadang-kadang aku angol lemah nyawa tengok status orang dan orang lain pun angol dan patah tulang tgok status fb aku. biasa lah... bak kata sigek page tok... "SUKATI AKU LAH HARI-HARI NAMPAK ONLINE, FB AKU, BUKAN FB KAU! " page ya lah paling aku LIKE sekali...nang benar bah.. fb kita sukati kita laaa... daripada buat kerja sik senonohhh~mencuri, merogol meliwat? ohh~ no~


sigek hal lah pasal status fb tok, kita tok mesti lah update status, mok juak lah orang LIKE, or COMMENT cket la.. sepa sik mok... tapi, malang nya ada dikalangan kita tok, lelah update status ya, sik da orang like ka apa... malu tauk sik????? rasa nak pindah sekolah rasa...eee.~ ye lah kan... faktor sik da orang like or komen ya maybe, orang angol tengok status kita, or, kadang2 orang just baca dan sik sempat like.. kadang2 kesian juak tengok status fb orang lamak2 lam home, sik da sorang pun like... (aku penah alami.. biasa, orang sik pemes) so, aku like lahh.. sapot kawan..


tapi sigek kes... ada juak orang yang status yang sik dipandang ya, orang ya pergi bukak Fb kawan nya (nang BFF lah tek smpey pasword di berik) pakey fb kawan nya, like status nya... k cover malu lah ya... (benar-benar terjadi)


selain ya, sigek kes tok, ada gik paksa kawan like status nya... kareh mesej, or teponn.. siyes terjadi! haahahahahah. (kenak aku tetak??)


p kan... kadang2, aku heran lah, ada orang yang update sikit dah ramey orang like, komen.. just taip, "mok mandik" maka bukan nya artis punn~ huh~ nyampahh.. haha.lepas ya, orang komen sik dibalass. kejam lah orang camya, sik hargai kawannn... macam artis.. p at lis like lerrr...~ok la tuu~ maybe byk glakk.... sebab ya lah tek ada juak page "AKU UPDATE STATUS BUKAN PAKSA KORANG LIKE OR KOMEN" diwujudkan..

bagi aku lahh.. orang komen aku, aku mesti balas! aku paham perasaan orang yang sik dibalas komen ya. kecik hati bahh.. dan dalam hatii.. sik kan aku komen kau gik! huh~ jangan rasa artis ok? lagik lisa surihani pun ada reply komen peminat... 


CHAT 

ha... tok part aku paling sik suka melayan... kadang2 rimas juak ngan orang yang tiba2 terjah kita tok dikala kesibukkan... kadang2 kita sik reply chat orang, alu di padah sombongg~ kemon lahh... sik kan lah 24 bukak page fb ya jak.. kite pun ada page lain juak mok layan, dan kebetulan page fb ya chat on.. chat on sik semestinya kita ada di cya...faham lah situasi kawan anda... dan kadang2 aku tok suka juak agak chat ngan orang. p orang yang aku kenal lah..dan sakit hati kalau orang sik reply komen... eh bukan sakit hati. kecik hati... so, aku faham situasi orang yang sik kenak layann.. sedeh taukkk..

dan sigek pasal chat tok, admin fb, boleh sik wujud kan setting untuk invisible kat orang yang kita sik suka orang ya tauk kita online?? ia suatu keperluan. TQ


acc. FB ada 2,3,4?


selain ya, sik cukup sigek FB, polah gik FB sigek gik. sik paham lah orang camtok. mungkin faktor2, friendliast dah penoh? (rasa glemerrr).mungkin saja suka-suka?mungkin cara untuk mengintai seseorang? mungkin sebab ada sekendel or wat so ever. ada juak mungkin sigek pakey privacy, dan sigek pakey umum... aha... dan yang pricvacy, nya akan block semua rakan2 yang tidak dikehendaki berada di dalam  itu fb. oh jahat. tapi apakan daya, privacy itu penting. 



CINTA FB~


jatuh cinta pada gambar? eww. childisss! ada juak, orang bercinta dalam fb. suatu yang plek. kenal dalam fb. cet2 tuka nombor telepon... k dah ber sayang2.. kamonn.. lagik tadika kah torang? plek, tapi serius benda yang selalu terjadi. jumpa pun sik pernah, dah nak bercinta, siap letak in relationship lagik ya. dan di akhiri dengan pembohongan kata2 manis. dan kisah cinta diakhiri dengan lagu tenda biru? i can feel it~  

Brother love cakap...



 "Cara mencari cinta yang terbaik adalah dengan mengundang cinta itu hadir dalam diri anda”

yeahh~ 



sik da kaitan



dan ada juak orang, baru2 kenal lam fb, orang ya ajak jumpa, dah maok~ yerhh. manusia yang berani. kalau kawan kepada kawan kita tek kira ok.. tok, ntah sepa2 kah... danger!

GAMBAR


err~ angol juak ku tengok gambar orang syok sendiri... posisi atas, bawah tepi..muka kiut... errr~ kinek tok aku dah jarang dah upload gambar kecuali atas sesuatu peristiwa kawen ka even ka.. kalau dolok.. err.. nang banyak gambar aku syok sendiri. rasa kach jak~ haha.dan kinek tok.. malu aku nak bergambar sowang2. mungkin dah semakin dewasa..  


sekarang, aku ada banyak album dalam fb.. dan banyak aku private, sebab banyak gambar di zaman kegelapan. ada juak la menggunakan storage album fb ya pakey simpan gambar.. takut hilang tek nakk.. pat carik lam fb..

dan antara hobi aku, tengok gambar orang.. suka lah tengok muka orang kacak2.. termasuk perempuan.. suka tengok pesen orang.. suka tengok gambar orang kawen.. suka lahhhh:)


dan menjadi plek kalau orang lelaki suka bergambar... hahahaha. sik tauk kenak plek.

dan menjadi impian mok kah gambar kapel kat profile picture.. *malu2*


k bai~ mok buat kerja yang sepatutnya aku polah tadik.. ya lah tek, rasa nak ambik feel lam belog konon tek.. 



err.. jap~



ha!~ ada kedak???
eeeee xda laahhh... 
jauhhhhhhh...



^______________*




1 ulasan:

Mama Melissa berkata...

FB ya. nang benar. suka ti kita la ow mok update selalu.. hehehehe

fini
http://thefininfinity.blogspot.com/

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...