2 Mei 2011

lamak sik bercerita tentang cerita

hai
hujan ler kat luar ya.... best.. sejuk jak... hujan manjak2... damai jak dengar,,, kadang2 bunyi hujan lebih mendamaikan daripada bunyi lagu... kalau hujan sik manjak ya, nak hujan yang diiringi guntur dan kilat... tatut...hohoho

seharian berehat... alhamdulillah. hilang leteh... okeh. aku kinek tok sik tauk pa mok polah. so, aku mok cerita lah apa yang cerita ya cerita kat aku





CERITA PERTAMA:

MERONG MAHAWANGSA





aku tengok cerita tok minggu lepas. 4 per 5 bintang... siyes best... waima nya plek. tapi best~ hahah cerita tok mengesahkan zaman dolok2.... sik tauk lah kesah benar or sik.. sejarah kunon tek, sejarah langkasuka. ada lah negara china tok mok padu2 kan anak nya dengan negara orang puteh tok tek, untuk silaturahim ke2 buah negara.. maka, berhijrah lah prince tok tadik mok ke negara cina.. pakey kapal...


dalam perjalanan, untuk perjalanan yang selamat, cdak tok ingin sekali membawa orang yang paling kuat lah tek, si merong tok tadik... maka, sama2 lah cdak ke negara cina... actually aku sik paham glak cerita tok, aku cerita lah yang aku paham ohh... dah ya kan, dah si Merong tok diamanahkan untuk menjaga Prince tok tadik, maka benar2 lah nya jaga, sampey sanggup bertarung nyawa demi keselamatan putera raja ya tek...

sesampey jak di sebuah tempat, (sik pasti lah ya negara china ka pa) ada lah cdak kerajaan china tok berkampung tepi pantey, tunggu prince tok tadik, kat cya juak lah ada Puteri cina tok tadik, 1st2 puteri ya sik suka lah dengan Putera ya, sebab lom jumpa bah kan... suatu masa, time puteri cina tok mok lari, di ekori putera raja ya tek, sampey ke hutan.. di cya lah bibit2 cinta terbentuk.. ceyywahhh~ keluar lah lagu SEDETIK LEBIH ANUAR ZEN ya lah tek... sik sesuai.. haha


dalam cerita tok, banyak klaka orang puteh, ada klaka melayu... melayu lamak... 

nun di sana, area perkampungan cdak negera cina di serang Geruda... cdak penjahat. habis tentera china mati, dak tentera putera ya pun mati... Si merong habis habisan berperang, dan ter cari2 si putera. sesampai jak putera ngan puteri cina di tempat ya, puteri ya kenak colek si penjahat ya tek, dan putera tewas kenak buang ke laut.dan si merong pengsan dan belum mati.. 

selepas kejadian ya, si merong tok tadik dijumpa oleh seorang tua, dan di bawa ke sebuah tempat, dan kebetulan tempat ya lah nya lahir dan ibu nya mati.. di cya lah nya bertemu dengan si gadis, lakonan Umi nazira.. ok. keluar gik lagu SEDETIK LEBIH ANUAR ZEN... hahahaha

maka, berguru lah nya dengan orang tua ya tek, dan nya dinobatkan menjadi RAJA kat tempat ya, dan tempat ya diberi nama LANGKASUKA.. semua orang suka... hehehe

dan lepas kumpul segala tentera, dan tiba2 lah putera raja dan pahlawan kerajaan muncul, maka bergabunglah cdaknya menjadi satu menentang musuh durjana... yerhh.. tok part berlawan... siyes best, layap oo tengok cdak. p kejam lah. jauhi dari kanak2 yang berumur bawah 12 tahun sbb aksi2 ganassssss!

pa gik, akhirnya... macam biasa lah.. menang...kuat bukan satu2 nya untuk menang, akal pikiran yang bernas ada kala nya lebih berkesann... dan... TAMMATT. so, best lah untuk orang yang suka filem aksi. all the best Merong Mahawangsa! (segak juak si merong ya.., ya baru HERO MELAYA!!)



CERITA KE 2
OM SHANTI OM~


siyes cerita tok best. 6 per 5 bintang!!

Ne ndak... cerita tok otai Shah Rukh Khan berlakon... bapak aku.. sebab nama anak nya SUHANA. mati2 aku mok tengok cerita tok, sebab dolok aku pernah dengar cerita tok best. sampey kan, aku kelai dengan emal sebab pertahankan mak nya (kakak aku) mok tengok cerita tv3.. dan aku ditikam punch besi ya, cun2 kenak atas kening aku. benjol!! adoiiii~ aku pa gik. cubit lah!!! hahahah. childish ok???kelai ngan biak umo 2 tahun! 



hahaha. okeh~ cerita tok mencerita kan zaman 70 an... masa ya, ada seorang lelaki, nama nya Om, yang bercita-cita tinggi untuk menjadi seorang pelakon.mak nya pun harap, dan beri sokongan dengan nya. dan akhirnya... dapat juak lah jadi pelakon EXTRA.. pun jadi lahh..nak join menari2 ya... dan nya bercita2 mok jadi pelakon terkenal, berangan ndah pat award jadi pelakon terbaik... 

time nya extra2 ya, TERpikat ngan heroin terkenal, Shanti nama nya... nang suka lalu lah mpuan ya, smpey ushar2 mpuan ya ke cne2... dan sigek masa ya, nya terdengar shanti tok berdialog dengan pengarah filem, dan di cya nya tauk paduhal shanti dah berkahwin ngan pengarah ya.Mike nama nya. kecewa la si OM tok.p mok tauk mike tok jaik.. sebab sik ngakuk bini bahhh....

dan sigek kejadian, time om ushar shanti ya, time ya mike mok bunuh shanti, dan bakar rumah tempat shooting ya, dan om pun turut terbakar. mati lah dak2 ya. mike lari lah ke luar negara. mati lah om...

tapi... pada tahun 2007 la rasa nya tek, sik logik2, Om tok idup kembali. biasalah dak hindu2 tok, cayak dengan kehidupan ke 2. Om telah jadi pelakon terkenal.. kira generasi lain lah cita2 nya tercapai. dan masa tok  nya memang jadi anak orang lain. dan mak nya pun masih hidup... complicated ckit lah part tok. tang tetiba nya tringat kesah shanti ya dan zaman 70an dolok..dan balit umah mak nya. dan mok balas dendam dengan mike, dan mok hidup kan balit filem Om Shanti Om.. dan kebetulan, tang ada mpuan yang sama muka shanti tok ada. pat lah cdak jalankan plan cdak mok balas dendam..

last2 kalik, 

tang ada muncul hantu shanti tok, yang padah mayat nya di tanah bawah banglo... dan mike mati kenak timpak lampu. padan muka! hahaha.

dan... TAMMAT~
sedikit plek. tapi best. cerita lain dari lain.dan kadang2, kita boleh rasa touching dan meremang bulu tengkuk sebab tengok cerita yang terlalu best...

lepas habis cerita, aku sambung layan hindi JAB WE MET tv3~ 




yer.. tok kali ke 3 aku tgok cerita tok. siyes best.. apa aku tok, suma lah best... best lah sebab ada Shahid Kapoor.. cuba tengok senyuman nya.. peh~ menusuk kalbu~ dan jalan cerita tok... BEST! malas dah ku mok cerita..lallalalalalalaalala~ 




k ya jak!
thanks sebab baca rapuan aku.
jangan anok aku k! 

salam mesra abadi
dari 
pelangi

assalammualaikum~



Pelangi: kadang-kadang, kita kenal seseorang dan rasa nya lah jodoh kita, tapi bukan. Allah telah kenalkan kita dengan nya sebab mok kita lebih belajar erti hidup dan mendewasakan kita. terima kasih Allah~semoga berbahagia:) dan buat aku benci dengan perkenalan. benci sesuatu yang manis. 
sila jangan kenal aku kalau sik benar~ 
ermm.. boleh aku cakap aku tengah sikit kecewa?
wahhh! tetiba!! hahahah
drama u~
bai~



uuuuu~

Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...