8 Mei 2011

HAPPY MOTHERS DAY to ME


assalammualaikum
08 MEI 2011
selamat hari ibu~

biasanya nang tiap taun sambut. dan sambutan berbeza beza..
hari tok, plan piknik kat esplande.. panas woooo
habis hitam

err..sik juak.. eheh

k. ada VLOG ckit
ada biak ngegeh mok cakap:P





posing dengan baju harga 90,000.00 wooooo
awww~



dari bandung sich! heheh.


no kamera plisss!! ^^,



ngan babuk! ibunda tercenta;)


lepa oren ya tengok... jangan tengok aku... 








having fun!

p mok tauk, balit-balit dari piknik ya, kakak aku tang ngada-ngada kenak gastrik, masok angin.. so, perkara ya nyusah aku.. terpaksa tadik balit, jadi seorang ibu.. berik mandik emal, berik Qis makan, tuka baju, cuci berak, tunggu emal habis makan, mok sejam, teman tengok BOBOBOI... pujuk Qis yang congek..  macam sorang mak.. dah merasa dah jadi mak tok, kecuali beranak. aha... susah jadi mak tok, kerenah anak2 ya gik.. adoi sakit palak. teriak2. nembiak tok mun sik di teriak sik dengar cakap..kita marah nya, nya jawab... "SAYANG USU...WA..." sambil nangis. marah pun sik jadi dah..

ne gik mun cdak anak-anak sakit, kita yang susah hati, sik tido malam. tido pun sik cukup.


macam emal ngan Qis, membesar dengan aku, dari lahir sampey besar... rindok hati tengok cdak makin besar. cdak sakit demam, aku yang juak turut susah hati. lagik2 emal ya, dari kecik smpey umur mok dekat 3 tahun dah kinek tok.. 

emal umur......ntah. bp bulan ndak ka... heheh.



emal dengan rakan seperkelahian :)


emal dah besar dah.. pandey bergerek dah. 2 orang gik ya.. hahaha


sik terasa nya dah besar..bangga bila emal yang macam anak kedirik membesar, pandey cakap dah..sik lamak gik sekolah..aku selalu cakap ngan emal, "kelak besar lak emal mok jadi apa?" aku ajar nya supaya jadi BOS. torang boleh try tanyak nya, nya mesti jawab nya mok jadi BOS.hahaha. aku salu juak cakap, "emal besar lak jadi bos, jangan emal lupak usu kau tok nang cuci berak neman kau kemeh pa suma k?" aok jak nya.. heheh. 



gya lah perasaan seorang ibu kan.. susah.. sangat susah... kadang-kadang aku tok melawan juak cakap mak aku, menjawab lah. tapi dalam hati.. adoi.. nyesal juak.. orang tua ne pat di lawan. kadang pemikiran cdak sik tentu pasal anak cdak. lagik2 anak perempuan..besar nya pengorbanan mak aku yang sik dapat aku mok cerita kan. terima kasih ibunda tercinta yang suka merepak....:')



Pelangi: mok tidooo... tolong... tapi terpaksa neman emal tengok boboi kat youtube..  BOBOIIII.. terbaik!!! 

3 ulasan:

Unknown berkata...

assalamualaikum

pelangi.. bestnya sambutan hari IBu utk ibu kamu..

i like every picture.. comel.

ahmad endo berkata...

ju diat boboi ngan kmk lak emal....hahaha...

pelangi mentari berkata...

@kak ayuu~ thanks... SELAMAT HARI IBU..:)thanks jugak view, maaf, kalau ada kurang faham contengan pelangi dlm ni.. :)

@tamuk! jangan ngegeh!

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...