15 Mac 2011

GEMPAR!! tsunami di Miri? (bukan tajuk sebenar)

emm.. maaf.. tengok ayat dalam kurungan BUKAN TAJUK SEBENAR






hai. mun baca post tok, sila ikut arahan berikut:






1. sila scroll ke bawah kalik, aha... bawah. ada kotak musik (bukan music box) tempat yang keluar lagu, klik pause or stop




2.  dah??




3. k. kemudian, tengok video yang kat bawah













4. klik kat tengah. kira soh bukak lah...




5. dengar sampai habis.. lirik nya.. peh. menyentuh jiwa, waima lagu lamak. p dah orang sekeliling selalu bukak, so selalu dengar.. dengar dengar dengar


sampaikan nait bosan... dan tiba2 keluar ayat yang tidak semena mena...












" apa ktk dengar lagu tok jak dari tadik, banyak gilak ka dosa?? mala ulang2.."
bait dengar lagu afgan nak bukan cinta biasa ya..."




*ketawa*






Oh~ aku sik tauk la lawak ka apa ayat ya, mala ter ngiang ngiang jak ayat ya di telinga..






..." apa? mun dengar lagu ya ulang-ulang dapat hapus dosa ka?...."






ada sambungan duhal ayat kat atas ya... 






aku hanya mampu ketawa lagi








tapi nang benar lah kata orang ya, dengar ulang-ulang pun, dan kalau asyik buat dosa, sik da bertaubat, solat, mintak ampun, sik juak guna. sama lah seperti, selalu sembahyang sik tinggal, tapi agik juak molah dosa, sik guna. perumpamaan nya lebeh kurang lah situasi di atas.


lagu yang berunsur agama camya, lagu hanya mengingati kita dan kita sebagai pendengar boh dengar jak, dan lakukan kewajipan kita, patuhi suruhan dan jauhi larangan. lagi2 masa tok, macam dah nak kiamat.. hhuhuhu. takut. solat yang sempurna adalah sentiasa menegah kita dari melakukan perkara mungkar.jadi, sempurnakan solat kita.







akhir kata,







firman Allah dalam surat Ali Imran ayat: 133, "Bersegaralah kepada ampunan dari tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa yaitu orang-orang yang menafkahkan hartanya baik di waktu lapang maupun sempit dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan orang dan Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan. Dan juga orang-orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri mereka ingat akan Allah, lalu memohon ampunan terhadap dosa-dosa mereka dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa selain daripada Allah? Dan mereka tidak meneruskan perbuatan kejinya itu, sedang mereka mengetahui."





"Jangan la kita menanguhkan 
taubat kepada allah swt,
sesungguhnya mati itu pasti"















PELANGI:  aku bukan malaikat, gik2 ustazah. manusia biasa yang suka pakey reben atas palak. saja nak molah pahala malam tok... pesan pelangi, untuk diri dan semua, jangan jadikan tudung sebagai alat untuk kalis dan tutup dosa.


09.05 malam.. k ready mok tido. sok jadi BOS. selamat malam. 






Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...