20 Mei 2012

ber geng dengan takdir




part tok adalah kesinambungan tajuk blog aku yang lepas. ala... yang ada sajak pasal takdir. so aku teringat lah pasal cerita hindi yang ku tengok marek bertajuk milenge milenge. atau, tajuk lain nya, bagi yang sik berapa paham., we will meet we will meet, bahasa melayu nya, kita akan berjumpa. marek 1st lah tengok, sebab ya cerita baru tahun 2011 if i not mistaken.

cerita ya mengisahkan pasal TAKDIR. DESTINY.


Priya (kareena kapoor) faberet heroin aku. nya tok nang sedang mencari cinta. suatu hari tok, nya datang lah kepada seorang peramal masa depan la. makcik tok padah lah ngan nya, bahawa nya kan bertemu dengan jodoh cinta nya dalam masa 7 hari lagi kat luar negara. kali pertama nya bertemu dengan lelaki ya, pada 7hb, dan lelaki ya pakey baju 7 warna. ya lah lelaki impian nya, yang ciri2 no drinking, no smoking, no lying. semua pasal ya, nya cerita dalam diari nya.

pada keesokan harinya, nya terpilih ke Bangkok, dan menetap di sbuah hostel di cya juak lah seorang jejaka nakal dan hensem Immy (shahid kapoor) ada. pada suatu malam, 7hb, sidak geng Immy lepak kat asrama perempuan dan kantoi dengan warden asrama. si Immy tok lari lah sampey ke bilik Priya. OMG, jadi di cya, nya terpandang wajah Priya dan jatuh cinta. di cya juak, nya tertemu diary Priya yang menceritakan kisah TAKDIR masa depan diri priya.

Immy baca dan keluar niat jahat nya ingin mempermainkan Priya dengan jadi lelaki yang dimaksudkan oleh peramal ya tadik. sedangkan segala ciri2 lelaki idaman priya memang bertentangan dengan diri nya. Di hari 7hb, berpakaian 7 warna, nya eksen2 terserempak dengan priya, dan di cya lah bermula kisah cinta. lalalala. apa lagik. mun cerita hindi, berlagu lahhh...


Dah jatuh cinta,pada suatu hari, pada hari last di Bangkok, priya temu nya punya diari di bilik Immy. Hancur hati bukan kepalangg.. Orang yang benar2 nya sangka kan takdirnya adalah sang penipu. Priya dah sik cayak dengan takdir.

Di airport, pabila masing-masing dah mok balit ke tempat asal, Immy bertemu dengan Priya dan mintak maaf, dan mengatakan nya memang takdir priya. tapi, kalau gelas dah pecah, sik kan bercantum semula. Priya marah. dan nya polah sesuatu.

nya kata" kalau benar-benar takdir kita adalah bersama, aku polah perhitungan.."

okeh part tok aku suka.

Priya ambik duit..nya suruh Immy tulis nama dan nombor telefon.

*konon nya tek. no tipon pjg sebab nombo tepon laen tamil*
hihihi

dan, Priya pergi ke sebuah kede buku, beli buku pakey duit yang tertera nama Immy dan nombor telefon.

dan buku yang nya beli, priya tulis nama nya dan nombor telefon.



*konon juak lah tekkkkkk , sila save ke dalam hp anda*

Priya padah..

"aku akan jual buku tok. dan jika TAKDIR kita bersama, duit tok akan sampai kepada aku, dan buku tok akan sampai kepada kau pada masa hadapan.."

lalalalalalalalalala~

selepas 3 tahun, masing2 dah habs belajar, Immy dah dijodohkan dengan orang lain. bertunang jak. dan Priya dah mok dikahwin kan dengan orang lain. Pada masa yang sama, tang ngenak lah Immy tertemu dengan buku yang ada tulis nama priya dan berusaha carik alamat cne buku ya dijual. dan priya, 3 hari sebelum perkahwinan nya, nya tertemu dengan duit yang ada nama Immy.

indah nya takdir (cerita jakkk)

last2.. biasa lerr.. mun dah nama cerita hindi. mun sad ending... memang orang tambi di india nun bakar panggongg ooooo~seriusssss
lastnya bertemu lah dak2. alu sik jadi kawen dengan orang lain. dak2 ya, bersama happy ever after.=)


*suka cerita tok sebab ada shahid kapoor.. wiwiit!!;)*

milenge milengee!


PELANGI: kita sik mampu nak ubah takdir. kita selalu mengeluh.. elakkan perkataan,

MUN LAH DOLOK bla bla bla.

Dah memang ketentuan Allah, siapa kita, di cne kita blajar, apa kerja kita, dengan siapa kita bersama, dengan siapa kita berkawan.

Jangan kita persoalkan mengapa? Kenapa?
Jangan kita persoalan kenapa langit itu biru,
Jangan kita persoalkan kenapa mentari itu jingga,
Jangan kita persoalkan kenapa daun itu hijau

Kerana..
Jawapan hanya satu..
Kerana sang takdir..
Akur lah pada sang Pencipta Alam.

Bersahabat lah dengan sang takdir. Hikmah nya Pelangi selepas Hujan

ok. bye



Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...