20 Julai 2011

KITAB CINTA



hai, assalammualaikum... hari selasa. 20 Julai 2011.saja mengingatkan mana nak lupak hari tok hari apa dan berapa hari bulan. dengar2, 31 Julai tok dah  mok neropong baby bulan. ya ber erti, sik lamak lagiik posa. makan puas2 k di saat camtok..

kali tok aku mok cerita pasal sigek cerita tok, cerita KITAB CINTA. ala.. kat channel free astro ya.. free sebulan jak lah. kan ada pakej tok, ada channel bintang, ch PELANGI. yer... ada juak nama aku. dan channel alhijrah ka pa nama nya. ntah. lupak ndah aku. mun minat glak ngan indon, suggest tgok jak ch bintang ngan pelangi ya. 24 jam indon. attention untuk mak aku lah. suka glak2 tengok indon.,. pagi petang siang malam indon.

cerita pasal KITAB CINTA. aku sik tengok kat tv. aku just tengok kat youtube. peh~ cerita nya mantap giler,,,. sitok aku berik sinopsis dalam bahasa aku. apa barang mok sinopsis copy paste. kinek tok, cerita nang banyak ambik dari npvel. contoh tok lah tek..

sik mok baca novel. mok tgok cerita jak. ihihihih

cerita tok sebuah drama araham Erma Fatimah menggabungkan pelakon indonesia dan Malaysia. Heroin Fazura u..dengan Hero nya, Hardy Hartono. (hensem ooooo )

cerita nya camtok, Fazura sebagai Mustika, dan Hardy Hartono sebagai Wali. fazura tok konon nya seorang pelajar IPT, anak orang kaya. dan pada mula nya seorang yang sosial, sik pakey tudung, pakey tudung pun time kuliah jak. ada lah sigek tugasan yang menghantar sidak se kawan ke Aceh Indonesia. di cya lah segalanya berubah.


"NOTA untuk efa: fa, udah ktk polah photoshope tuka gambar kmk ganti gmbr fazura lam gmbr tok?"

hahahaha :p



Di Aceh, FYI, for your infomation, selepas kejadian Tsunami tahun 2004, sidak nya transformasikan tempat sidak ke jalan Allah sepenuh nya dengan melaksanakan hukum hudud. nak lebih jelas lagik, sidak nya berubah daripada kelalaian kepada kesedaran. kalau pergi cya MESTI pakai tudung. kalau sik kenak denda. dan banyak macam lagik lah... Hukum hudud juak salah satu nya. tauk sik pa benda ya? hukum hudud adalah suatu ketetapan hukum yang ditentukan oleh Allah berdasarkan Al-Quran dan hadis. contoh la, mun mencurik. potong tangan. mun berzina kenak sebat. ok ya sedikit info yang aku dapat dari cerita tok, serius aku sik tauk pasal ya!





*google*




dasyat kan? tatuttt ^_^'

k sambung cerita ku tek...

di Aceh, si Mustika (Fazura) banyak lebih mengenali pasal keagamaan. insaf lah tek... dan di cya nya bertemu Wali. seorang pengembala kambing yang miskin dan sik berpelajaran, tetapi pengetahuan dalam bidang agama. di cya nya terpikat dengan wali. yer deh.maka baruk bercakap sekali dah terpikat. dan ada sigek perkara yang polah Mustika marah denga Wali. dan sik sempat mintak maaf dengan Wali dan balit ke Malaysia.


so manis kan? ;)

di cya, nya menyesal dan ingin mintak maaf. dan jiwa nya kacau asyik teringat kat wali. ertinya nya dah jatuh cinta. dan nekad kirim surat dengan wali. tapi wali sik balas. eksen na juak eh. banyak udah Mustika kirim surat, siap bersajak2 nya  berik, nya buat dek jak.jual mahal. tapi sebenar nya, nya sedar dirik nya pengembala kambing. tapi mun di tengok, Rasulullah dolok pun pengembala kambing, kawen dengan ct khadijah yang kaya. bahagia juak.. :D


dan di Aceh, Wali tok diperangkap oleh perempuan yang suka dengan nya. tok kes cinta sik dibalas lah.. ditangkap zina. apa lagik, kalau di Aceh, Hukum hudud di jatuh kan. kenak sebat lah sidak 2 ya tek. ishh... camya duhal kat cya oh... dan baruk2 tok la ku baca kat berita online baruk juak laki ngan bini orang berzina kenak sebat di Aceh.. dasyat..

walaupun diperangkap.. mati2 Wali tok sik mok kawen dengan pompuan jahanam yang menjebak nya. gik kau!. dan nekad keluar dari kpg ya..  nya ke Malaysia u.... aha... time nya ke Malaysia, carik kerja.keja cuci keta,. dah lah hensem. huh.. dan time ya juak. Mustika pergi ndah ke Aceh carik Wali. apa laa.....sik lah berjumpa camya..

ya juak cerita tok. time mustika pergi gik Aceh, kenak fitnah leh pompuan jahanam yg syok kat Wali ya. di oerangkap zina ngan temen bait Wali, irfan nama nya. ya... espisod 7 time tok. aku lom gik tengok episod 8. hihih. aku rasa, apa lagik, mun dah kenak tangkap zina di Aceh, kenak sebat kali Fazura ya,... maybes.. ish. sik sabar mok tengok episod 8 pastok ehh.....

tengok, sama ada Fazura@Mustika ya kenak sebat ka sik.. tedah... gara2 carik wali lah ya... nya kenak camya.


PENDAPAT AKU:

jalan cerita tok memang cantek! aku saran kan torang tengok tok. setiap Rabu sempey jemat. 8.30 malam. mun sik salah aku lah. kat ch 114. aku dapat banyak juak la ilmu pas tgok cerita tok. antara nya ya lah tek, aku baruk tauk yang bandar Aceh yang mengamalkan hukum Allah dengan membuat undang2 berdasarkan hukum hudud selepas peristiwa Tsunami yang dasyat 2004 lalu. di cya cdak macam ada suatu keinsafan lah. kalau yang masih lupak pasal peristiwa hitam Aceh ya, leh tgok gmbar tok. yang mana, sebuat keajaiban berlaku yang memusnahkan seluruh bangunan kecuali sebuat majid. ingat sik? time ya lah..


*google*


dan cuba fikir, kalau lah di Malaysia laksanakan hukum camya...kurang jenayah mungkin?



suka la tengok fazura pakey tudung. sigek gik cerita ku mok cerita. cerita Tahajjut Cinta. peh.. best juak cerita ya. nak fazura pkey purdah ya. setiap jemat jam 9 malam tv 3. best ooo..... ku dengar2 lah... fazura tok dah dapt hidayah mok pakey tudung lepas berlakon dalam Kitab Cinta ngan Tahajjud cinta ya tek. benar ndak ka. mun benar... Alhamdulillah....

*google*

gambar sik pakey tudung dengan si wali ya tek. yer..... hilang wajah keimanan dalam cerita tok tek.

tapi serius, mun di amati muka fazura dari cerita kitab cinta dari episod 1 sampey 7 tok tek, muka fazura macam muka kawan aku. SAYHA. harap nya sik da baca lah statement tok. mintak puji nya kelak. hahahaha. 




 mun suka boleh like:)

1 ulasan:

Unknown berkata...

ompuan ya nok lam LBS ya ka? kacak. tp nma crita tok ckup plh aku tetak kecil skejap tek la. mcm2 dh nma cinta ho?

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...