23 April 2011

KLMJ~ kenangan lalu mengusik jiwa

assalammualaikum w.b.t

hai torang.. kenak la torang leh view belog aku nak mintak puji tok. huhu. xda apa best nya.. tapi kan, terharu juak lah ckit ada juak yang view aku. ish ish ish. siap bookmark gik ya kat com cdak. tapi nak, torang yang view ya, komen2 lah ckit.. sik kan view jak kot. penasaran sich mok tauk sepa.. setakat tengok trafic, em... sik mok lah. or leh tinggal jejak kat ruangan chat.. leh la komen, kutuk or puji.. hikhikhik.


okeh lah. hari tok hari sabtu, aik? sik tengok AF ka? ish.. sik bernafsu aku mok tengok ya gik.. p tengok camya2 jak lah.. mungkin sebab usia mengejar kita. kalau dolok, time musim dak zahid ya, peh.. giler aku minat.


 aku masih ingat gik, time ya aku form 5 or 4, sik ingat. sik balit rumah hujung minggu, berkareh (sanggup) tapok2 ketok bilit tukang masak, mok tumpang tonton AF kat rumah nya. time ya, banyak la mekorang. best giler tgok ramey2... nangis2 ramey. p mok tauk, balit dari cya, mata gik kembang2 ya sebab khai kuar, ada warden terpacak depan tanggak. pa gik. KANTOI. haha.. kenak lecture lah.. siap kenak hukum lagik. hukuman, bangun pagi2, pukul 4.30 mesti dah ada kat suro.. giler awal.. padam muka! haha.


lepas ya, sik da gik dah mok bodek2 tukang masak cya. maaf mak cik...:)

di cya nampak ke childisan mek orang. sungguh cali. dan kinek tok, ehh... malas ku lalek. hahaha. muntakat tengok2 boleh la. dan kinek tok lebih terdorong tengok IMAM MUDA. awwww~ kalau diri sik berapa, jangan harap dapat laki macam cdak imam muda. haha.

macam IMAM MUDA musim pertama, aku tengok camya2 jak, sampey kan imam muda yang asal dari sarawak pun aku sik kenal. adoi... teringat pulak kejadian bulan lepas, loya baik punya dengan sorang tok... dah abis loya, dak kawan padah,


 "oiii~ imam muda ya bah, tauk sik ktk??"

"ha.. apa?? " jeng jeng jeng... "duhall.. ne kmk taukk...." hahahaha

o.. patut lah laki ya (imam muda) ya macam heran aku sik kenal nya.hahha.

tengok, imam muda yang mengaharumkan nama miri pun sik kenal... adoi.. Noh Hujan jak aku kenal.... 

No wonder terpilih di antara 10 peserta imam muda, boleh tengok dari cara cakap, rupa, agama.. peh... k2.wake up!!! jangan terbayang-bayang laki orang! hahaha.

okeh.. tutup cerita ya, kat ctok actually aku mok cerita pasal



"mereka, datang dan pergi.. dan kenangan"


oh.. siapa mereka. biak pektikal kat tempat kerja aku lah... sepanjang aku kerja, macam2 jak pelajar pektikel saling tukar berganti.. ada 5 generasi dah rasa ku.. macam2 olah cdak eh... macam2 ragam...tapi kesimpulan nya, aku suka semua nya. cdak memang best. Allah telah takdir kan cdak ditempat ya, dan takdir bersama-sama aku menjalankan ibadah kerja. terima kasih adik-adik dan kakak.


dolok aku pun pernah pektikel kat tempat yang aku kerja kinek tok. macam2 aku dapat, aku belajar. antara nya ialah jadi lebih berani! sik malu.. kat cya lah aku belajar benda ya. sebab kat tempat tok, mun malu sik dapat apa-apa. malu buang tepi.




aku ya.. hehehehee


err... time pektikel lok. tahun 2006 or 2007.. sik ingat. lamak dah sik pakey tudung belit camtok. hahah.
zaman berubah. pesen pun berubah.





ya lah untung nya belajar ada praktikal..jadi sik pandey berpesen pandey pesen.. bagus ya... hehe


tok kak inda... 2 bulan lebeh jak nya kat cya.. best ngan nya. sama palak! miss u kak inda!!~



tok marni, nya pun mok dekat 2 bulan juak... ne ndak nya tok kah...



alai ngan aron~ gila biak 2 ekok tok. siyes banyak kenangan. best2. mun mok cerita, banyak cerita. ya lah kan, 6 bulan bersama. lamak yaaa...... 

RIN~
(time tok time minggu2 pertama nya pektikel. muka naif gik time tok. nerd2 ckit. haha. time belom rapat ilak. gik lom pat guro kasar.)

tok RIN~ adik ku sayang~ nya tok lah paling ku suka. sebab nya rajin, suka tolong aku. merungut pun sik. sik perlu di suruh nya pasti ada....sama palak.. mulipurpose. suma kerja nya tauk buat, termasuk ngato printer.. kecuali bercakap depan orang. hahah. ada gagap ckit. 
miss u baby~:) 




tok baru2 juak lah. time nya abis pektikel. nampak beza pesen nya. pandey bergaya dah nya nektok. orang kata muka mek2 sama. "adik kah?" orang salu tanyak. p mun ke cne2 lah mek2, genti orang akan mintak no tipon nya.. aku sik? hahaha. 



tok lah the latest pektikal. yang mok habis dah minggu tok. kira minggu tok last. pirah n ijah. time tok cdak 2 rgik baruk2.. skema jak upa.. upa naifff.......

lepas 5 bulan...


kinek tok..
pehh~
atas didikan aku... 
makin bergaya u~



kalah mak cik tauuu~;)


yerr..epp.. jgn dekat2...
 besar lalu bakal ustaz tok.... sik ngam nya panggil aku "kak su" 
hahaha






(bergambar bersama hadiah, dari aer tangan aku buat. eh, epa kalik polah.)

gambar ngan lan. pektikel  2 bulan jak. 
lan tok sangat22222 pendiam orang nya. susah tengok nya senyum or tetak
gik tengok maharaja lawak gik muka nya siyes. polah aku geram. aku nak tengok dari jauh gik tetak

tapi, aku mampu mengubah nya, sebab nya dengar lawak aku, nya tetak..
hahahaha

teringat kejadian sehari be4 nya last day ya! ee.. geram aku. pasal terambik kunci keta. haha. dan aku still tetak!


n last kalik ingin kah gambar ngan mpuan tok. bukan pektikel.sik ku tauk pa polah nya di cya.

ahahah. dulu dan sekarang



time pes2 masok. muka naif orang sebelah ku tok...






gambar minggu lepas.. dah kenal hati budi! haha
nya gik banyak ngajar perkara mungkarrr...
hahaha



its me.
Pelangi Mentari




pelangi: pesanan adik-adik yang pektikel,apa yang bagus, mbak balit sebagai pedoman dan cara hidup, apa yang ada belajar sik bagus ya, simpan dalam hati. jangan keluarkan, sebab bahaya. hahah. 

mintak maaf kalau ada termarah, terumpat, ter anok, terkasar, ter repak..cakap lepas. mun sik, sik torang ingat kmk... hehe. tapi kmk bait kan?? ^^, dan terima kasih sebab banyak tolong kmk~:) hanya Allah jak dapat balas. 

selamat menempuhi alam pekerjaan yang lebih mencabar. banyak tempat dah kmk pergi, pernah kerja.. tapi no place like here kata orang puteh.. lain tempat lain ragam... :D






Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...