9 April 2011

aku dah tengok, torang sik perlu lah



hai~
assalammualaikum
sabtu malam ahad..biasa, duduk rumah lebih bahagia:D

marek aku tengok cerita 2 alam. bukan main gik hari jumaat ya aku mengagih agihkan cerita dari pendrive ke pendrive kepada rakan2 ofis. so, aku tgok lah malam tadik.



cerita 2 alam. tajuk nya macam sow, 2 alam mistik, atau 2 alam yang berjantina

so, dalam tok, pendapat aku, pasal kedua-dua berikut. 

"meninggal dunia, atau dunia yang meninggal kan??"


antara word dalam ya.


kesah ya mengisahkan pasal detik-detik seorang yang telah bertukar jantina, fully jadi pompuan yang telah meninggal dunia. sepanjang cerita ya, dari mayat nya di hantar ke kampung, sampey ke tanah perkuburan. nang lamak sebab mayat nya sik diterimak bumi. adoi~. seram


banyak cerita flasback, yang mengesowkan kesah adam yang jadi penyayi guna taktik kotor. selain ya, kesah2 nya di lembah hitam. oh gosh. banyak babak2 sik senonoh.. ya la nya molah dosa. last2 ketahuan sigek malaysia yang nya adalah LELAKI sebenarnya. sik tauk lah aku ada juak boleh tukar FULLY kepada pompuan.. 

cerita ya lamak ke cdak orang kampung telah berat2 angkat mayat adam tok tek, sampey kan van boleh pancit tayar, so cdak terpaksa mbak jalan kaki. ya lah tek, lamak ke berembak mayat. last2 dapat lah ustaz Aaron aziz ya menguburkan. gya2 jak ceritanya. sungguh berseni lalu cerita ya. aku beri 3 bintang per 5. sebab sik cali. pelakon pun dari singapura, patut sik pernah tengok pompuan ya. pengajaran, jangan lah tukar2 jantina tok, kelak mati nyusah orang nak angkat, beraattt... ok? taubat sebelum terlambat.

arahan. dr Romzey

love ur stail~ :)




okeh~next cerita ROBOT (hindi movie)




cerita hindi pukul 12.30 tv2 tek. first2 kurang nafsu ckit aku tengok cerita ya, sebab hero nya, ee... beremos2, tua.. p tengok heroin nya, peh! Aisyawarai~ gojes bah. ehem teringat ada hariya dolok seorang sahabat kata muka aku macam aisyawarai..terima kasih:) ktk pa kurang nya kedak salman khan. aww^-*

aku aok jak lah, sebab puji kan, mintak puji la kira aku tek. hahah. p sebenar nya jauh.. nya macam puji, muka harimau ya, macam muka arnab. hahaha. 









k sambung.

cerita rajinikanth cukur somet dan jambang nya. haha. sa mudak la tek? wee~

Rajinikanth
aku membesar dengan cerita tamil nya




mengisahkan seorang saintis (RAJINIKANTH, seorang pelakon tamil populer uuu) yang ambik masa 10 tahun mok cipta rosbit akhir nya berjaya. robot ya nang kedak muka nya. tapi memang nya lah. rajinikan ya bergerek la pulak dengan aisyawarai ya, di cya aisyawarai ya rapat dengan robot. 

untuk mendapatkan kelulusan cdak para saintis dan para askar, rajinikan ya ajar lah robot nya ya berperasaan supaya dapat menilai manusia. so, ada la sumting chip di simpan dalam robot dan di ajar oleh nya kedirik. 
tapi, perasaan yang nya berik ya mengundang masalah. TERjatuh cinta lah robot tok dengan aisyawarai. adoi~ marah lah rajinikan ya, lalu la hancurkan robot ya. kesian. dibuang ke dalam sampah. dalam masa ya, orang jaik tok, saintis juak, kutip robot ya, dan jadikan nya robot jaik. hancur kan dunia. pakey keuntungan nya. robot ya mintak glak2 nya dihidupkan sebab demi cinta nya terhadap aisyawarai ya. so sweet la ckit. 

tapi, jaik lalu robot ya sampey bunuh orang jaik yang kutip nya. gik asa kau! robot ya pentar, cipta nya banyak2 robot macam nya. colek nya aisyawarai time cdak rajinikan mok kawen. last2, kepentaran rajinikan ya berjaya tewaskan semua robot ya dengan mengeluarkan chip jahat dalam bdan nya. so, robot ya ubah kepada asal time nya 1st dipolah.

lastnya, happy ending.tapi part sedeh berkaca juak mata time robot ya memusnahkan diri sendiri. nya patah satu2 badan nya. fuh. sedey~. 

canggeh dan action lebeh bena cerita tok, sampey kan anak buah aku ternganggak tengok. siyes best. no wonder cerita tok jadi BIGGEST BOX OFFICE (kata kawan aku kunonn ). 

ya ku padah, cdak bollywood tok nang kreatip2 molah cerita.

Malaywood ada?????

hahaha. aku bagi, 4 setengah per 5 bintang. setengah ya kurang sebab hero nya tua. hahahaha

okeh~ what next? malas tengok AF~ aku mok layan cerita indon filem CINTA 2 HATI.afgan berlakon u.~ macam best. kalau best aku cerita keh keh keh keh? 



PELANGI: sampey bila aku mala tengok cerita tok? ^?^
tengok cerita yang ajar erti hidup better than tengok realiti hidup yang kadang2 menyakitkan.
*aku pun sik paham.bai*

Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...