1 Januari 2011

magika sebuah megik!


haii~ baruk tadik aku tengok cerita megika. siyes best~ aku download hariya kat syok.org
hariya aku tengok cmya2 jak.. tok baruk tengok bena2 depan muka.

kenak aku padah cita ya best? sebab nya best la... mengisahkan seorang kakak yang carik adiknya yang hilang. jadi dak2 yang sampey ke alam magika. di cya, dak2 beradik ya berpisah. adik nya (putera shazlan) dah kenak colek si nenek kebayan. ayu (diana daniel) pun carik2 adik nya. sepanjang pencarian nya tek macam2 dijumpa. benda ya polah menarik. kejap2 nya jumpa, sidak hang tuah 5 bersaudara nak sidak bekas2 senario berlakon, ada apek juak. jumpa mahsuri, jumpa pak pandir, puteri gunung ledang, ramey gik la... last kalik nya jumpa bad.. atau badang. haha. nak si mawi berlakon ya lah tek.. 


motif si nenek kebayan colek adiknya tek sebab mok ambik aek mata biak ya tek pakey molah ubat awet muda. ada gik nya order bawang merah ngan bawang puteh k biak ya nangis. cali. siap di anta leh sh.amani (bawang puteh) ngan leya (dj hot fm) sbg bawang merah. cali.

macam2 lah. bercampo campo cerita nya, cerita berbentuk muzikal. paling polah aku senyum time nya dah jumpa adiknya, dak 2 ya kelaie..pokok ya idup, ada 3 pokok idup cya, (cdak KRU). sidak menyanyi "kita bersaudara". sweettt sangat..:)


last kali, jalan dak2 ya mok keluar dari alam magika, melalui batu belah batu bertangkup. di cya lah nya jumpa naga tasik chini ( m. nasir). dan berpisah ngan si BAD tok tek..


last nya, sik da pun happy ending, sik da gik nya temu ngan si bad @ badang..


siyes best. aku baruk tengok, kalau orang lain, mesti lamak dah tengok. mok tengok time2 cerita tok hot, sori ah mun gik di miri. nang sik main pasang cerita melayu. tunggu aku polah panggung wayang dikpun lah.


bai


*tahun baru yang xda mud sbb ada orang macam sik mok geng :(*


Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...