2 Januari 2011

beli ikan murah, mungkin disebabkan faktor kiut?

hai~ alhamdulillah hari ahad dah mok habis. esok isnin. esok lah start budak-budak mok pergi sekolah setelah sekian lama budak-budak cuti main game, tengok katon di rumah..dan aku tiba teringat sigek lagu~





Hari pertama masuk sekolah 
Tak pandai membaca mengira
Tetapi cikgu begitu tabah
Mengajar kami sungguh-sungguh


Bermula a,b,c sampai z
Hitung satu sampai sepuluh...........
bla bla bla..

kelak mun aku sambung, lalu jadi entry ucapan hari guru ndah....

aku masih ingat dolok time pas lamak lalu cuti sekolah, nang hari pertama teruja glak mok turun sekolah. sebab apa, teruja mok tengok secret admire duhal... haha. ya time sekolah menengah.time asrama.. :)



*time form 5.. oh! sungguh naif*

k. titik! ..


hari ahad pertama di tahun 2011. sik da banyak beda nya. biasa.. tapi ada juak luar biasa, awal-awal pagi, suatu pertumpahan darah berlaku ke atas jari telunjuk kiri ku. pagi ya,bangun-bangun aku kol 10 pagi, aku dihidangkan dengan longgokkan pinggan mangkuk. aduh! aku pun paham-paham jak la mun dah di biar camya jak, jadi aku cuci, tengah setat nak cuci. tiba-tiba.. ouch!! jari kenak kaca. waa... sik jadi cuci.. darah.. darah... banyak...



mak aku padah... ''besar'' eh lukak....... sik tauk pahal nya mark kan word besar ya.. huhuhu.  pas aku simpan ubat kuning ngan gamat,yey! sekarang dah ok lah... dapat menaip dengan laju =)

ya sigek, pas ya aku elek2 lah di umah. yes. kongker tb.  tuka-tuka, ter tengok chanel astro fiesta ch 110. tengok katty perry berlagu. peh! kacak duhal sora nya live. mun biasa, muka jak cantek, tapi sora?? cam lady gaga ya, cak ndak ka sora.. hak9




gojes!!


pas si keti peri ya berlagu, tengok ku next cerita pas ya cita RAAVANAN. e, cita tamil. gelik la aku tangga. sebab hero nya sik hensem. beremos remos. tuka punya tuka chenel. sik da juak ada best.so, pilihan akhir, aku pilih jalan hidup untuk tengok cerita ya. nasib bait ada aisyawara rai berlakon, tertarit juak aku mok tengok. tapi ku sa suara nya dalam cerita ya bukan suara nya. mesti nya sik pande klaka tamel. layan juak aku cerita ya, walaupun aku sik suka genre cerita nak ganas, lawan-lawan, tumbok. kesian2. ya memang aku sik suka. tapi aku terpaksa. sebab xda cerita lain.





siyes, best juak cerita ya. aku sinopsis sikit. cerita mengisahkan seorang polis, aku gelar SP (kamesner sahab) bini nya aisyawarai (lupak nama nya lam cta ya). ada la laki penjahat tok, act nya sik jahat dolok, akibat daripada kesah lampau nya, nak adiknya kenak rogol sidak bala-bala polis sampey bunuh dirik. akibat dari cya lah nya jadi pengganas dan ramey pengikut. jadi, kerana rosak susu sebelanga, air di tempayan ditumpah kan. sik suka ngan polis. so, nya berdendam ngan SP nak sik tauk pa2 ya. lalu colek si bini polis ya, aisyawarai ya. dimbak ke hutan. selama 14 hari ya macam-macam berlaku. si pengganas ya mok bunuh perempuan ya, tapi sik sampey hati. nya dilayan dengan bagus oleh sidak penjahat ya, dan timbul bibit bibit cinta antra penjahat ngan perempuan ya. cey cey cey~


laki nak polis tok, bercarik carik, akhir nya temu.aksi lawan2 berlangsung. dan si pengganas tok, kesian tengok perempuan ya si aisya ya tek, lalu nya serah kan mpuan ya ngan SP ya tek dan lari. selamat. 




tapi si SP ya sik puas hati, nya guna taktik kotor...  supaya bini nya agak tempat persembunyian laki ya. time ya lah si polis ya mok bunuh laki ya.. mati la si penjahat ya. sedeh lah mpuan ya... emosi sik aku berceritcama? hahaha
ya jak last nya..camya jak.pengajaran cerita ya, sik semua penjahat ya jahat. :)


lepas aku tengok cerita ya, aku tidur. sik lamak. ada la dalam 10 menet sebab panass giler petang ya. bangun2 aku, aku rekues mak aku polah linut a.k.a embuyat. peh! nang sedap...



tok sambal nya..




orang kata, sik boleh kalau sebut mok makan mesti makan. sebab kempunan embuyat membawa padah. pernah aku dengar cerita, orang ya kempunan embuyat, jadi lemas dalam sungai bah time mengail. kisah benar di miri. kalau kat miri, kalau malas masak, boleh juak makan di kedey, kat restoren SALEHAH kat area seberkas pasar malam cya. cya nang sedap! mak aku nak otai polah embuyat pun padah cya sedap.. yum yummm.......


petang ya, aku ter tengok gik cerita 3 idiot kat chenel 110. kali ke 3. 
















tengok kali ke 3 pun boleh touching aku tengok. gik-gik part sidak student ya menyambut kelahiran baby ngan time sidak graduate ya. sangat idiot~ siyes best. sapa-sapa belum tebgok, boleh dapat kan DVD cetak rompak di pasar, kawan aku ada beli. 


"give me some shine~ give me some rain"




cerita tok sik sedeh, tapi nilai-nilai persahabatan dan usaha mok berjaya ya molah touching..:')


k ya jak. titik!!
kekerapan update blog menggambarkan tahap kebosanan? 


pelangi:tadik beli ikan diskaun rm1:)



SELAMAT PERGI SEKOLAH ADIK-ADIK DAN CIKGU-CIKGU (exp: cikgu poet) ^^,

Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...