6 Ogos 2010

mOk kaya ka? dengan RM37?? adohaiii~

hai....
gila.. boring gila aku malam tok...baru pas layan cita epilog syurga cinta tek kat web TV3. best.. dah tga ya, macam besa, melayang FB yg semakin boring mun xda org di kacO.. siyes. nang bOring.. tangga2 status Owang, dah ya balas status dalam hati jk, sik terdaya nk taip.. pasya, update status.."

 

"eeeEEE~ bOring bah aku.. ......emm..sepa aku mOk kacO tok??"

 

 cam desprate jk... hahaaha.p sik juak la..tgh aku boring2 juak, cek2 email dari jutawan internet. macam2 bunyi sOh jadi kaya,, ok, aku baca jak, terimak kasih la kongsi rahsia kekayaan. then, baca email2 dar maskahwin.com, aku baca juak la, kedOng aku pande baca bah.. ukan kejerOn nak kawen. pa ya lah, apa... nang bgus langgan email2 dari cdak2 nya, cdak akan bagi macam2 tips dari semasa ke semasa. memang bermaklumat. 

contih la...klik jk, just kah email, n nama.. free!!!! best sik???

 

 

 

utk org gatal nk kawen: KLIK BEST 1

utk org mOk kaya halal : KLIK BEST 2

utk MOK TUTTTTTT (sulit) :KLIK BEST 3

 

 


ha!! 

 

baru aku teringat, petang tadik kakak aku ada sow satu surat, di pOs k setem gik ya. seumpama surat berantai. p xda juak rantey2 apa la... tapi, aku rasa benda ya merepek!! dan aku langsung sik cayak. dalam surat or risalah ya terkandung pasal cerita2 dan pengalaman org nk sik berapa senang jdi kaya disebabkan menderma rm37 kepada nama2 ada yang tertera dalam surat ya. nya macam rm10 bank in ke org A, RM10 bank ke org B, dan seterusnya, smpe jumlah RM37 jk.. y 37? ntah aku pun sik tauk. pasya, org ya perlu sebar surat ya ke 100 dn ke ats ke org lain. adohaii... alasan benda ya diadakan utk "meningkatkan taraf hidup sesama islam" dgn cara 'menderma' dgn harapan, org akan derma ngn kita juak.. tapi, perlu pk, adakah dgn cara cmaya? sik da usaha pa suma??  dalam srt ya juak, ada ndah dak hadis2 di selit dlm ya. huh... macam2... pendapat aku, mun nk tolong org sekali pun, bagi lah dgn pihak yang berhak utk mengagihkan sumbangan ya, dlm bentuk zakat ka or sedekah. ada pihak udah dipertanggungjawabkan untuk buat semua ya. buat sedekah dgn cara yang betul.. mun di pk juak, kalau cdak bagi 'sedekah' ya sekali pun kat nama lam surat ya, belum tentu pasti org ya bna2 org susah. 

 

ya lah, ya pendapat aku, dan aku masih merenung surat ya, nak ada 4 keping ya depan mata aku tok. aku rasa, bukan tok jk la sebaran tok dibuat, tapi mesti ada pake emel, or FB? ya pendapat aku, sik tauk benda ya logik atau sik, terpulang torang pk2 kan lah...  tapi mun bena benda ya, yahh.. Alhamdulillah, bleh tOlong orang lain gik k, n aku harap, sik da Orang susah kat dunia tOk.. kesian tgOk org susah kan?? n aku teringat kesah siang tek , mls nak cerita.  ya juak yg dapat aku simpulkan, dan nyuruh aku berkata, "nya ingat nya ya susah glak ka??  cakap besar. lak susah bna2 baruk tauk! " k bye~;) minta maaP:D

 

tertengOk gmbr ya dr rakan FB...

sedeh tgOk tok...:(

harap gambar ya sik benar...

Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...