4 Oktober 2011

seuntai kata dapat dirasa

ntah,.. tiba-tiba  aku teringat tajuk buku sastera aku blajar dolok..ew

oh hai... assalammualaikum.. ya lo ya lo... pelangi mentari official web sunyik jak...ada dalam 3 bulan dah sik update... sidak peminat asyik2 tanya, kenak sik update? oh perasan nya statement aku. aku nang.. heh...ntah lah.. aku macam dah sik da idea dah apa mok cakap dalam tok.. or, aku dah sik boring? oh no komen... 

malam-malam camtok, biasalahh.. cdak rumah dah tido. mak aku, heh, biasa lah.. dengan drama indon nya ya... dan aku dengan dunia aku.. yes, alam maya... bukan sekadar lepak di kedai kopi facebook... aku lebih suka memporetkan diri dengan baca blog-blog orang, baca info, dan web paling aku suka, http://akuislam.com/. hampir hari-hari aku baca.. penulisan nya banyak mengajar aku secara sik langsung mengenai kehidupan, so... aku suggest. baca lah! 

selain ya... oh.. banyak membuang masa baca blog-blog peribadi orang yang cantek-cantek.... biasa, manusia.. suka kan kecantikkan.. the way cdak fesyen.. dan mungkin the way cdak senyum. oh.. senyuman aku lebih manis mungkin...  :) 



*dikejauhan,sedang memandang sombong satu sampul surat*




dan di saat tok juak. aku baru receive satu surat petang tadik. mereka datang "merisik". dan sungguh aku sik hingin buka surat ya.. dan masih dalam sampul surat.. tapi aku tauk surat ya yang mengkehendaki daku ke suatu tempat untuk "dirisik". berat rasa nya hati, kalau2 akan dilamar dan dapat. sungguh aku suka apa yang aku ada sekarang.. apa-apa persediaan pun aku sik buat. oh malas... kalau sik pegi takut dicakap BODOH. sik mok jadi bodo! walaupun makan megi tiap pagiiiiii!

apa-apa pun aku berserah padah pada takdir.. biar Allah yang menentukan..  ceywah akuuu...ew

setiap hari, setiap saat aku fikir tentang masa depan... sekrang berumur 24 tahun... dan be 26 tahun aku ada target. yes target... dalam hidup mesti ada sasaran. orang yang sikda target sik kan berkembang dalam hidup. PECAYA LAH kata aku..


target be4 26 tahun:


1) konon mok kerja under gomen. supaya terjamin masa depan di hari tua. 

(boleh ka postpon di saat usiaku 28 tahun? mungkin belum puas menabur bakti untuk yang sekarang... :')

2) konon mok ada rumah sendiri, dan yes, own car :)

(rumah OTW, usia 25 tahun mesti ada satu! permudahkan. car.. ok. nex year boleh!!)  

3) pandey masak kari ayam, rendang ayam, dan kelupis pakey hari raya...oh ya. kek cheese, juga mee goreng?

*sedikit plek.. serius, aku "BENCI" orang lelaki yang pandey masak! (act aku jeles)* etok na aku perkara tok. 

4) konon ada pendamping hidup..sik mok jadi andartu! 

(sekureng-kureng nya, usia aku 26 aku dah ada tunang or more than that!)  hihihihi. 27 tahun, aku dah kawen dah... boleh tunggu? ngegeh nya aku..pui


oh setakat ya... tok jadi ada dalam target aku... semoga berhasil. benar padah orang, eh.. aku rasa aku padah.. kalau kita sik da target, HIDUP KITA SIK KAN MAJU. sampey bila kta mok kalah dari orang? camya jak... dan harus ingat... tanpa impian, mimpi sik kan jadi kenyataan.. pecaya lahh


okeh.. sampey dictok lah rapuan skema mintak puji ala-ala motivasi diri sendiri... jangan takut untuk bermimpi.. mimpi indah.

salam sayang,
su

*credit pic to anak buahku yg besar, sofia*

letey carik gambar latest, tpi xda.. perasan sebab jarang dah bergambar ^_^'




Tiada ulasan:

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...