4 November 2010

kenak aku obses hindi? HAPPY DEEPAVALI ;)

hai~ bruk nak bercerita, mesej aku baruk jak berbunyik~ sepa ndak la sudi mesej aku tok. tapi tangan aku malas mok mencapai henpon ku.. biarkan. 


hari tok hari khamis.. esok jumaat. ofis ku tutup awal rtok. sik tauk kenak. be4 jam 5 dah tutup. masing2 begaut balit. heran..:D tapi sik da kaitan ngan apa aku mok share.. kali tok aku mok jadi cekgu. cekgu bahasa hindi. hahah~. bersempena Hari deepavali esOk...kita kan satu Malaysia. tapi, kita tok di malaysia, ne da hindi2. hahha. kenak la sik belajar bahasa tamil o? sik mok. mok hindi juak. sok cuti sik o? mok cuti bah! haha. sarawak sik cuti. tapi.... kede tambi al asna ya bukak sik sok o? sa nk makan roti canai tambi jak sa nyawa.. hahahha :D 

kenak aku obses glak ngan hindi??


mun kawan2 aku lam FB mesti suma tauk yang aku nang minat benda ya. ne ndak..gik di ofis aku dengar lagu hindi... tiap sabtu, ada jak la update status pasal cerita hindi. bukan jak hari sabtu. tapi, kareh mendonlod cerita hindi.. meli dis cmOK. hahha. aku tok dari kecik minat lalu cerita hindi. macam dolok, masa derjah2, nang balit2 sekolah, hari jumaat selalu cdak tv2 main cerita hindi kol 2. tem ya lah layan cerita hindi klasik. dah ya, zaman ya juak, ne da dak cd2 dvd pa suma ya.. time ya pakey tape. ya pun pinjam tape kat kede video. pinjam seminggu seingat aku RM3 sigek cerita/video. best2..dah ya pas tangga bagi balit. lucu... dan tetiba sedey tok....: (  teringat ngan arwah bapak aku yang selalu pegi pinjamkan video tape kat kede... (mata dah berkaca) 

ahhh~ bukan ya lah aku mok cerita! 

k2.. senyum2 :) time ya, ak masih ingat cerita DUPLICATE nak shah rukh khan berlakon. aku tangga dari tape video. best~ masa zaman ya aku minat, Sri Devi.. 




cantek kan... dan mun hero aku minat SRK la.. sepa gik.. skrang dah jadi hero tua bah... berlakon pun dah pegang watak bapak orang. selain ya, aku minat dak Madhuri Dixit..dan Preity Zinta, dulu dan skrang... nya kiut! sangat2.. cerita2 nya memang aku minat! apa saja.~ paling latest ku suka, cerita kal ho na ho... cta lamak la ckit.. 


sik ketinggal Rani Mukrji! Salman Khan! Manisha Korellaa~ yahh~ teringan cerita MANN.. gila cerita, berpuluh2 kali aku tga maseh juak cedeyy!! bencikkk cerita hindi!  =D

sekrang zaman dah berubah~ tahun 2010. cerita hindi pun dah berubah aku tangga. makin berani!! berani apa.. berani seksi2... n kedak cerita orang puteh jak aku tangga. pelakon pun orang puteh pandey klaka hindi. berlakon pun kat negeri orang puteh... ya lah.. zaman dah berubah.. banyak pelakon baru... aku pun minat pelakon baru. contoh nya, buah hati aku tok, nama nya Shahid Kapoor.. esok genti nya sambut Depavali..  tok upa nya.. "shahid, syg... say hai ngan kawan2 kmk..." 

h
"hai" ;)


hensem kan?? p  ingatt... saya pun!!  :P

nya jak la aku tangga best. selain ya, pelakon baru perempuan nektok aku tangga hots sekali ialah, Katrina Kaif... cantek. kedak orang puteh..ya lah padah aku tek. org puteh pndey klaka hindi.. p nya tok, seksi giler bah.... p berlakon boley tahan....


zaman ke zaman, cerita hindi pun makin berkualiti aku tangga. kurang dah cdak berlagu2.. apa yang banyak ialah pengajaran.. mok tauk cerita hindi terbaik tahun tok? cerita 3 IDIOTS. serius best. klak2 aku cerita cerita ya ngan torang. sik perlu torang tangga. tapi perlu! sebab nya BESTT! cerita yang banyak pengajar tentang cita-cita, keluarga dan sahabat. ber kaca juak mata mun tangga ya... ibu jari nang nait bah! 



selain ya, aku dah tengok dah the best filem hindi tahun 2009 sa ku. MY NAME IS KHAN. best juak cerita ya. bagi aku semua la best. tapi serius best. berani cerita ya. mengaitkan tragedi 11 september. ada gik Preseiden Amerika berlakon cya. haha. tentang lebih kepada menegakkan agama islam. :) kat cya boleh tengok lah, betapa susah nya seorang islam diam di Amerika sebuah tempat yang sungguh bencik ngan orang beragama islam gara2 trgedi 11 september. ne ndak di ben cdak org puteh cya cerita tok. p SERIUS BEST. (bagi yang berjiwa seni).


ok lahh~ aku rasa lain jak dicerita aku ngan yang aku niat mok cerita. hahhaha. kan ada atas ya aku padah mok ngajar torang bahasa hindi nak??  or aku dah ngajar torang untuk minat cerita hindi?? hahha (senyum dalam hati)  xpa. next rapuan lah. lelah aku naip dah.. bah... sekali lagi aku ucapkan, SELAMAT DEEPAVALI;)yang merupakan "perayaan cahaya" atau Pesta cahaya. esok orang india akan bangun awal2 mok mandi minyak dan memakai baju baru. ya antara adat cdak nya...

WARNA PELANGI: warna warni- deepavali penuh dengan warna;) 
k~baca mesej lok! bai~ 

subh ratri (selamat malam) semua;)

PM 



2 ulasan:

AinnalinaRamdzan berkata...

HoHo. Peminat cita hindustan rupanya... Dolok kmk ad juak follow cita Hindustan ...bkn sbb minat ngga citanya tp rindok ati mok bertandak mcm daknya...Hehe

pelangi mentari berkata...

heheh. dolok jak? sekarang? best bah.. gik2 nektok makin berkualiti cerita cdak.. :D

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...