19 April 2010

CINTA ITU BUTA KA???





Hai...apa kabar? pelangi sehat jer..heheh.. hmm... nk cite suatu yang lucu... hehe. hari tu pelangi ade baca pasal CINTA ITU BUTA.. kenapa pulak pelangi tetiba jer cakap pasal cinta? topik ni tak penah jemu dan lekang di cerita kan.. tgk jer kat fb, dalam setiap minit pasti ada status berkenaan dgn CINTA.. tak dapat dipertikai kan lagi.. ianya suatu perasan yang indah. dan suatu hari, pelangi terfikir mengenai ADAKAH CINTA ITU BUTA?? dan pelangi pun researh jugak pasal ni..shioowh.. ye lahh.. menambah kan pengetahuan.. dan pelangi nk kongsi suatu cerita mengenai word tu...



Betapa sucinya CINTA apabila perasaan itu buta...




Seorang lelaki buta memasuki sebuah restoran. Amin,pemilik restoran itu juga berperanan sebagai pelayan mendatanginya dan menghulurkan menu.
"Saya orang buta dan saya tak boleh membaca menu.Tolong bawakan sudu kotor yang telah dipakai oleh pengunjung sebelumnya dan saya akan menciumnya. Dari situ nanti saya tahu masakan apa yang enak untuk dipesan," kata lelaki buta tersebut.

Amin mengumpulkan beberapa sudu bekas dipakai yang ada dan memberikannya kepada lelaki tersebut. Ia mencium sudu itu dan akhirnya berkata, "Saya pesan ikan pais dan sayur masak asam bang"....
Dengan agak terperanjat Amin mencatat pesanan lelaki buta itu.Menu itu memang menjadi kegemaran para pengunjung restoran tersebut.

Beberapa hari kemudian lelaki buta tersebut datang lagi.Sekali lagi dia minta sudu bekas dipakai untuk dicium, tetapi bukan yang habis dipakai utk makan ikan pais dan sayur masak asam. Hanya ada satu sudu yang habis dipakai untuk makan menu lainnya. Amin memberikannya kepada lelaki buta tersebut yang kemudian mencium sudu itu dan berkata, "Bau sudu yang ini sedap juga, seperti habis diguna untuk makan ayam bakar dengan sayur ulam dan sambal belacan. "
Amin mengiyakan dan si lelaki buta memesan makanan tersebut.

Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula beberapa hari kemudian. Dia datang lebih awal ketika belum ada satupun pengunjung yang datang sehingga tidak ada sudu bekas diguna yang boleh diberikan untuk dihidu. Entah dari mana datangnya, tiba-tiba sifat nakal pandai Amin muncul. Dia menghampiri isterinya yang berperanan sebagai tukang masak didapur.
Diberikannya satu sudu dan berkata, "Yati, garu ketiak kamu" "Apa-apalah abang ni ?" tanya Yati tak faham. "Sudahlah ikut je lahhhh, untuk kemajuan restoran kita," kata Amin setelah memaksa. Yati menurut, mengusapkan sudu tersebut di "ketiak! nya" dan menyerahkan kembali kepada Amin.

Dibawanya sudu tersebut ke lelaki buta yang duduk menunggu. Lelaki buta melakukan seperti biasa dan berkata,........ "Aku tidak menyangka makwe lamaku Yati bekerja di sini..........boleh saya jumpa dia"

Amin: Huh??



tang... tang...tang.. Sesungguhnya Cinta itu Butaaaa.......... "


hahahah... sungguh CALI@LUCU dan LAWAK....:)
harap-harap dapat lah iktibar dan pengetahuan pasal kebutaan cinta..haha

lastly...




sumber: joomlamalaysia.org
PELANGI MENTARI

2 ulasan:

eCha Insyirah berkata...

i agree with u that oxygen is more important to live....hehehe..........palakk cali cita tok..=D

Alynn Notnot berkata...

tak ley blah :)) tak thn nak gelak =))

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...