30 Julai 2009

walk to remember




sekian lama...
dengan wajah baru blog ku...
semangat ku berkobar2 utk berkongsi perjalanan aku ke sebuah tmpat yg lom pernah aku jejaki.
perjalanan itu adalah salah satu drpada tugas aku sbgai seorg pkerja.. may be yang terakhir utk ku merasainya

marudi..welcome2...sebuah daerah kecil yang terletak dimiri.sebuah daerah yang dapat ku komen kan, kecil,kemas, teratur, bersih dan lain2..

WELCOME TO MARUDI


keberadaan aku selama 4 hari 3 mlm di marudi ku rasa mok bercerita ttg bndr marudi.may be da nk sik penah pegi kot.

dari miri ke cya, ambik masa 3 jam mun pake express..jauh oo..,mun pake keta, sejam setgh jak..tapi berasa juak badan dengan jln raya yg belum diato.

that day, khamis, 3 ptg,aku bersama kak ju memula kan perjlnan ke marudi dgn express..

keterujaan a
ku ada la kit..sik penanh pgi cya bah..huhu




aku sempat berposing gedong xda org tek dlm express miri-marudi

phm2 jk perasaan ya.hee
lama ya bkn main lama..bygkan 3 jam..pa mok plh? nasib bait ada hp, pat juak dgr lagu..
sepnjg perjlnan yaa, aku teringat kisah org salu pdh, ada nmpak boyak@buaya kat sungai yg dilalui..tercarik2 juak aku...xda pooonnn..maybe boyak tdo tem ya.huh.

smpe jk di marudi, aku berambeh la di rmh kakju yg sememangnya ank jati marudi..

keesokkan harinya,misi yang sebenar bermula. aku n rakan sekerjaku bersiap sedia ke kmpg Benawa, sebuah kmpg pedalam di marudi.nang dlm.nak ke cya mkn masa sejam setgh.. suasana sik boring mena krn ditemani rakan setugas nak gila2..mcm2 jk olah cdak..tdo? bkn nya ndak gik



p/l: jgn mare kak kiut n abg ensem..klak knk jual..hahahaha..boring gler lam express..sik tauk nk plh pa..so....

KLIK2





smpe jk di kmpg ya..


gmbr semasa di jeti persinggahan expres kmpg benawa


mmg sunyi, sebuah perkmpgan islam yg terletak ditgh2 hutan..cantek, bersih, n no wonder kmpg ya penah jd kmpg terbersih..



aku terpk, cmne cdak dpt hidup kat cya, dgn karan, air pun ssh nk dpt.. ne ndak kebykkan muda mudi berhijrah ke bndar, para pendidik pun byk nk sik tahan mun diam kmpg ya..
dan hanya tgl org2 tua dan kanak2..
keramahan pnduduk kmpg terserlah..dgn jamuan dan pertolongan yg cdak brik...besa la org kmpg.semangatt...

keletihan terpancar diwajah dan susuk tubuh para officemate aku...hmmlom gik plh kja tem ya..dah nk molah aksi cam tok..huhu...

berbalik pd misi asal, aku dtg untuk kerja..~~~~~keja..kja
aku bersiap sedia untk kerja..wjah kesemangatan ku terserlah...



aku seakan-akan gadis cuci yang sedang memegang penyapu dan alatan pembersih..ngeh3..SEMANGAT!!!


sedang berdiri eksen menunggu express balik ke bndar marudi..lamak nya.


dan hari ke2 di kmpg Benawa, marudi..berlangsung nya program yg dianjurkan...aku yang berpakaian ala pengantin (ada org kata la..bkn aku nk perasan)hahah.. sempat lagik berposing berbackgrdkan sawah padi dan sedikit org bujang kmpg yang terselit difotoku.sungguh tidak malu.~~~




selain urusan kerja. aku sempat dimbak raOn oleh kak ju..raOn2...tgkap2 gmbr..



tOk la tmpt yang aku lawati




tok la taman marudi..ntah aku pun sik tauk nama saintifiknya...cantek kan?sepa kata marudi xda pa2?????





DEWAN SUARAH MARUDI
terletak bawah tanah
cantek..cantek dari dewan suarah miri..huh..macam istana..

TAMU @ TAMUK marudi
cantek juak..kedak istana juak kan???


SIMBOLIK acara tahunan marudi..REGATTA MARUDI...yoh.
.cam minah inDON jk bergmbr ya..sepa ndak ya ka..(ngeh2)


ahad, 3 ptg..aku berangkat blit ke kmpg halamanku...wahh..rindu bangat ngn miri wlaupOn 3 hari ku meningalkan.
letih n lelah eboh dikira..sememangnya....................aDuh2....sOk nya aku knk keja...letih..

dan hari esok adalah hari terakhir aku di cmpny ya..aku akan pergi membawa diri ke tmpt baru..
sedeh ya mmg sedeh, dah hmpir sthun aku bsama cdak, rapat cam sebuah keluarga..tapi..life must go on..aku knk cari pengalaman baru yang lebeh membina.
n jika ada rezeki aku di cya, aku pasti ada...

babai..

aku pasti akan cerita kan kesah aku di tmpt baru...
go go su






1 ulasan:

ahmad berkata...

apa madah sik dapat komen....raget juak area ya...huhuhu

Nurkilan Pelangi Nok latest !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...